اخبار لرستانویژه ها

استاندار لرستان: اعتبار اختصاص یافته در مقابل حجم خسارات سیل لرستان ناچیز است

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: مبلغ اختصاص یافته برای جبران خسارت سیل با برآورد ریالی خسارت‌های وارد شده به بخش‌های مختلف لرستان، فاصله زیادی دارد.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه های زیرساختی تخریب شده در سیل لرستان با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی لرستان در جریان سیل آن کار جهادی را به معنای واقعی انجام دادند، اظهار داشت: یک مقدار هم ظلم شد در حق کسانی که آن روزها چه زحمت ها که نکشیدند.

وی با بیان اینکه حین سیل و بعد از آن کارهای بزرگی انجام شد، تصریح کرد: در آن روزها بیش از ۱۶۰۰ روستا به نوعی دچار یکی یا ترکیبی از خدمات قطع شده بودند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در ۱۱ شهر دچار مشکل شده بودیم و در کمتر از دو هفته ارتباطات و آب و برق وصل شد و این یک کار بزرگ بود، البته همه کشور کمک کرد و خیلی از استان های معین به کمک ما آمدند، ادامه داد: در استان های دیگر یک سیل تنظیم شده رخ داد اما کوبندگی که در سیل وجود داشت و غافلگیری و خسارتی که در سیل به وجود آمد در لرستان بود.

خادمی با بیان اینکه هرچند می گویند سیستم اداری دچار جمود و تنبلی است، اما انصافا در سه ماهه اول سال ۹۸ چنین چیزی در لرستان نبود و با تحرک کامل وارد شدند، تصریح کرد: اولویت اول دولت تامین خسارات مردم بود که خیلی خوب انجام شد و در حوزه مسکن روستایی کار خیلی خوبی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۶۰۰ میلیارد تسهیلات و ۷ هزار پک لوازم منزل توزیع شد، افزود: البته آنچه در زیرساخت ها خسارت وارد شده با آنچه که تامین منابع مالی شده فاصله زیادی دارد.

استاندار لرستان یادآور شد: ۱۵۰۰ میلیارد تنها به حوزه راه خسارت وارد شده است.

خادمی با اشاره به اینکه اولویت بندی کرده ایم و کارهای مهم جدا شده اند و امیدواریم در چندماه آینده این کارها را انجام دهیم، گفت: با همین اقدامات نیز لرستان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close