اخبار ایران

احمد خاتمی: فضای مجازی قتلگاه نظام است/ برخی می‌گویند با وجود اختلاس‌ها و مشکلات بازهم باید از نظام حمایت کرد؟ بله باید حمایت کرد

روزهای بروجرد- امام جمعه موقت تهران گفت: گفت وگو با اروپا را منع نمی‌کنیم ولی مذاکره با آمریکا سم مهلک و در این شرایط حرکت ضد انقلابی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در هیات رزمندگان اسلام در مسجد امام (ره) اصفهان و در قالب سلسله سخنرانی های خود پیرامون غیرت دینی، افزود: غیرت دینی در عرصه سیاست خارجی اقتضا می‌کند مسوولان ما دندان امید به بیگانگان را بکنند.

وی با بیان اینکه آمریکا ضرب المثل بد عهدی و رذالت است اضافه کرد: البته برخی هنوز به اروپا امیدوارند و ما نمی‌گوییم با اروپا مذاکره نکنید ولی آمریکا و اروپا سر و ته یک کرباس هستند و تعارف‌های اخیرشان نیز بر سر منافع آنها است چون احساس می کنند اگر ایران را نداشته باشند، خود آسیب می‌بینند و گرنه هرگز به خاطر حمایت از ایران آمریکا را رها نمی‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: به هیچ وجه نباید استقلال کشور در معرض معامله قرار گیرد چون استقلال کشور معامله کردنی نیست و طبق قاعده نفی سبیل از نظر دین ممنوع است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: دشمن نمی‌خواهد اسلام ناب محمدی جان بگیرد و حتی اروپا نیز این را نمی‌خواهد و لذا باید تمام امید مسوولان به خدا باشد و به مردم اعتماد کنند.

وی اظهار کرد: لایحه اف ای آی تی اف صد در صد استعماری است و شورای نگهبان بیش از ۲۰ اشکال قانونی و شرعی به آن گرفته است و طبق آن تمام دخل و خرج نظام زیر نظر بیگانگان قرار می گیرد که الحمدلله اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به مشکلات آن واقف هستند ؛ این لایحه استعماری مصداق کامل تسلیم در برابر بیگانگان است و عاشورائیان زیر بار ذلت نمی روند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روح نهضت حسینی غیرت دینی است، گفت: غیرت دینی در حکومت اقتضا می کند امکانات در خدمت گسترش دینی قرار گیرد ؛ حکومت باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که مسیر بهشت باز شود، نه اینکه برخی با امکانات دینی ایجاد شبهه کنند و از جایگاه‌های علمی علیه دین استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما یک زندانی عقیدتی نداریم چون عقیده آزاد است ولی مساله برانداز متفاوت است.

وی ادامه داد: مهندسی دین در عرصه حکومت آن است که پیامبر (ص)، امامان معصوم (ع) و در زمان غیبت ولی فقیه حاکم است؛ ولی فقیه تنها رهبر سیاسی نیست بلکه نایب امام زمان (عج) و حجت شرعی هم هست.

وی افزود: غیرت دینی اقتضا می کند امروز که حکومت دینی تشکیل شده است از آن حمایت منصفانه کرد ؛ منظور از حمایت منصفانه آن است که اگر کار خوبی انجام شد، آن را تشویق کنیم و اگر نقطه ضعفی وجود دارد باید نهی از منکر و نقد سازنده داشت.

احمد خاتمی تصریح کرد: برخی می‌گویند آیا با وجود این اختلاس‌ها و بدحجابی‌ها و مشکلات باز هم باید از این نظام حمایت کرد، که پاسخ آن است که بله بازهم باید حمایت کرد.

وی اضافه کرد: نهایت آرزوی رهبر معظم انقلاب و همه ارزشمداران آن است که به همه دین عمل شود ولی اگر نشد خط اول را حفظ کرد نباید کل جبهه را رها کرد بلکه باید خط دوم و سوم را حفظ کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: در حکومت‌های ضد ارزشی چنین تخلفاتی اصل است و تخلف نکردن استثنا است کما اینکه در حکومت پهلوی تمام امکانات کشور در اختیار غارتگران بود اما در حکومت دینی با غارتگران برخورد خواهد شد و آنچه غارت کرده‌اند از گلویشان بیرون کشیده خواهد شد.

وی اظهار کرد: با تمام وجود از اقدامات قوه قضاییه حمایت می‌کنیم و حتی اگر غارتگران اموال غارت شده را مهر زنان خود قرار داده اند باید به بیت المال بازگردانده شود.

عضو خبرگان رهبری افزود: غیرت دینی در این است که اجازه ندهند فضای مجازی قتلگاه ارزش‌ها و اخلاق شود ؛ فضای مجازی امروز فضای حقیقی است و لذا دولت‌هایی که هوش سیاسی داشتند اینترنت بومی در اختیار مردم شان قرار می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: غیرت دینی اقتضا می‌کند که فضای مجازی که قتلگاه نظام، دین و ارزش‌ها است باید کنترل شود کما اینکه در برخی کشورها مثل چین و روسیه این اقدام صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: دلسوزان نظام معتقدند سه قوه باید مساله حجاب و عفاف باید را از خودشان آغاز کنند و با وجودی که اکثر بانوان شاغل در ادارات ما عفیف و با حجاب هستند ولی حتی کمترین تعداد افراد بی حجاب در ادارات پذیرفتنی نیست زیرا حجاب بر اساس متن آیات و روایات و فتاوای فقها از ضروریات دین است.

احمد خاتمی تاکید کرد: کشور در عرصه مدیریت نیازمند مدیریت جهادی است که نمود آن مدیریت رزمندگان ما در جبهه بود و باید شبانه روزی برای حل مشکلات مردم کار کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close