اخبار لرستان

ایجاد زندان باز در خرم‌آباد

روزهای بروجرد– رئیس سازمان زندان‌های لرستان گفت: برای زندانیان و محکومین جرائمی که شرایط انجام کار و اشتغال را دارند زندان باز در خرم‌آباد ایجاد کردیم.

عبدالمجید کشوری در خصوص سرانه فضای زندان در لرستان به ایسنا گفت: در شهرستان‌های دورود، الیگودرز، بروجرد و خرم‌آباد(کانون اصلاح تربیت، بازداشتگاه موقت، زندان پارسیلون و زندان مرکزی) زندان وجود دارد.

او در ادامه با بیان اینکه معرفی برخی از زندانیان به زندان‌های باز ضرورت دارد، افزود: ایجاد زندان‌های باز در مادة ۱۰ آیین‌نامة اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در نظر گرفته است.

رییس سازمان زندان‌های لرستان بیان کرد: در این راستا برای زندانیان و محکومین جرائمی که شرایط انجام کار و اشتغال را دارند زندان باز در خرم‌آباد ایجاد شده است.

کشوری گفت: در زندان باز از ظرفیت نهادها و بخش خصوصی برای اشتغال مددجویان استفاده شده است.

او اظهار کرد: همچنین به تولیدات بخش خصوصی که با سازمان زندان‌ها همکاری دارند ۱۰۰ معافیت مالیاتی تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان زندان‌های لرستان اضافه کرد: واحدهای تولیدی که همکاری با زندان دارند فضا و حامل‌های انرژی به صورت رایگان در اختیار آنان قرار داده می‌شود و این امر در کاهش ارزش افزوده و قیمت تمام شده محصولات بخش خصوصی موثر خواهد بود و این بخش می‌تواند دستمزد بهتری به زندانیان پرداخت کند.

کشوری با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۲ درصد زندانیان مشغول به کار هستند و میزان دستمزد این تعداد زندانی ۱۳.۲ میلیون تومان بوده و تلاش این است که این میزان دستمزد به ۲۰ میلیارد تومان برسد، یادآور شد: بزرگ‌ترین کارگاه تولید فرش دستبافت در اردوگاه حرفه‌آموزی (زندان پارسیلون) به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع ایجاد شده و میانگین دستمزد برای هر زندانی ۱.۶ میلیون تومان است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close