لرستان

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد مروک دورود

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل سد مروک دورود خبر داد.

مهندس داریوش حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای تکمیل سد مروک شهرستان دورود ۴۰ میلیارد تومان از سوی هیات وزیران مصوب شده و قرار است تخصیص پیدا کند.

وی بیان کرد: سد مروک در حال حاضر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اختصاص مبلغ مذکور قطعا تکمیل خواهد شد.

حسن نژاد در ادامه با اشاره به اجرای شبکه پایاب یک و دو این سد اظهار کرد: برای امسال این موضوع در دستور کار قرار گرفته و تعهد ما ۳۶۰۰ هکتار از اراضی پایین دست سد بوده و آن را در اولویت کاری قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: حوضچه آرامش سد نیز قطعا با اختصاص مبلغی که ذکر شد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید، بدهی کشاورزان نیز پرداخت خواهد شد.

حسن نژاد یادآور شد: شرکت آب منطقه‌ای لرستان در کنار احداث سد یک سری تعهدات از جمله ایجاد خانه بهداشت، مسجد و جاده دارد که با اختصاص مبلغ ۴۰ میلیارد تومان این تعهدات انجام خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه مروک بزرگترین سد لرستان است که  در بالادست رودخانه شهر دورود (تیره رود) قرار دارد، افزود: با اتصال رودخانه سیلاخور (متشکل از دو رودخانه آبسرده و ونایی) به رودخانه دورود، حجم بسیاری آب وارد این رود می‌شود.

وی اضافه کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی، طول تاج  ۴۵۱ متر و ارتفاع از پی  ۶۸  متر است، همچنین ظرفیت سرریز آن ۱۲۵۰مترمکعب در ثانیه و کل مساحت سطح دریاچه آن ۶۷۰ هکتار در رقوم نرمال بوده  و متوسط حجم تنظیم سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close