اخبار بروجرد

ساماندهی اصناف و بازاریان بروجرد انجام شود

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد گفت: متولیان اصناف اقدامات لازم را در راستای ساماندهی صنوف مختلف انجام دهند.

به گزارش ایرنا عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد افزود: از اتاق اصناف بروجرد گله مند هستیم زیرا هیچ اقدامی برای ساماندهی اصناف در روز های خاص انجام نمی دهد و اصناف متولی خاصی ندارند.

وی اظهار داشت: تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل رسمی است و فعالیت اصناف و بازاریان ممنوع است.

فرماندار بروجرد گفت: همه ادارات و ارگانها موظف هستند تا در صورت نیاز امکانات لازم برای همکاری با نیروی انتظامی و بسیج و سپاه را فراهم کنند تا بتوانیم بهتر امنیت و آرامش عزادران را در این ایام فراهم کنیم.

رحیمی افزود: نیروی انتظامی نیز در صورت نیاز به نیروی کمکی و خودرو برای پوشش بهتر مراسم باید سریعا اعلام نیاز کند تا اقدامات لازم از طریق فرمانداری انجام شود.

امام جمعه بروجرد نیز دراین مراسم گفت: گروههای مختلف امر به معروف و نهی از منکر در بروجرد زیر نظر دفتر امام جمعه آمادگی لازم برای حضور در معابر و خیابانهای شهر را دارند و دراین راستا آموزشهای لازم را فرا گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی افزود: در این ایام با مظاهر بی دینی و بد حجابی و بی حجابی باید برخورد شود و نباید اجازه داد عده ای معلوم الحال حرمت ها عزاداری سید الشهدا را بشکنند.

وی اظهار داشت: مردم شهرستان بروجرد ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند و مراسمات عزاداری به صورت خود جوش و مردمی انجام می شود و این موضوع در بسیاری از شهر های کشور انجام می شود.

وی بیان کرد: هیات های مذهبی و مداحان باید مراقب باشند که ناخواسته مطالبی را بیان نکنند که باعث شود حرمت عزاداری امام حسین(ع) خدشه دارد شود.

امام جمعه بروجرد گفت: دشمنان تالاش می کنند تا با به حاشیه بردن مراسمات عزاداری به اهداف شوم خود برسند و باید تلاش کنیم تا با بدعتها آب به آسیاب دشمن نریزیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفتک ۷۰ درصد موکب هایی که در سطح شهر به وسیله داربست بنا شده است مجوز ندارند و باید توسط نیروی انتظامی کنترل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق جعفر پور افزود: خیابان بحرالعلوم با توجه به حضور هیات های مذهبی در روز های تاسوعا و عاشورا باید کاملا کنترل شود و از نیوری انتظامی درخواست داریم که توجه بیشتری به این خیابان داشته باشد.

جانشین فرمانده انتظامی بروجرد گفت: از شب گذشته کنترل بیشتری در خیابانهای اصلی شهر توسط نیروی انتظامی انجام شده است و امنیت کامل را در شهر برقرار کرده ایم.

سرهنگ محمد قاسم میری افزود: نیروی انتظامی شهرستان بروجرد با تمام توان با افرادی که بخواهند امنیت شهروندان را در این شهرها به هر طریقی برهم بزنند برخورد قاطع و جدی خواهد کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close