اخبار بروجرد

رئیس دانشگاه آزاد کشور: طرح آمایش در دانشگاه آزاد بروجرد اجرا می‌شود/ورود ۲۵۰ هزار دانشجو در سال تحصیلی جدید

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۵۰ هزار دانشجوی جدید الورود در دانشگاه آزاد کشور مشغول به تحصیل می شوند.

محمد مهدی طهرانچی در حاشیه برگزاری دومین دوره آموزشی و تشکیلاتی طرح شهید شهریاری که در دانشگاه آزاد بروجرد در حال برگزاری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به شعار سال و رونق تولید این طرح با همکاری صنایع در حال انجام است و دانشجو ضمن تحصیل در صنایع مشغول به کار می شود.

وی بیان کرد: نتیجه آن تربیت مهندسانی خواهد بود که بعد از فارغ التحصیلی کارآمدی بالایی داشته دغدغه ای برای یافتن شغل ندارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار داشت: ۵۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از بدو ورود به دانشگاه طبق طرح اجرایی اشتغال در صنایع این استان مشغول به کار می شوند.

طهرانچی اضافه کرد: در صورت اینکه این طرح در اصفهان به خوبی اجرا  شود در دیگر استانهای کشور که ظرفیت صنایع بالا است این طرح را اجرا و ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و مردم ادامه داد: فرصتی ایجاد کرده ایمن در این شرایط اقتصادی با وام های تحصیلی به کمک مردم برویم و همه دانشجویان با شرایطی که فراهم شده و وام های بانکی و قرض الحسنه فراهم شده می توانند به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی یادآور شد: واحد های دانشگاه آزاد موظف هستند تا وام های بانکی را به دانشجویان ارائه داده و همراهی کنند در صورتی که واحدی از دانشگاه آزاد از ارائه وام به دانشجو خودداری کرد دانشجویان اطلاع رسانی کنند تا این شرایط با توجه به این که شرایط ان مهیا شده، اشکالات آن نیز برطرف شود و بتوانند پشتوانه ای باشد برای این که این دانشجویان بدون دغدغه درس بخوانند.

وی گفت: در سال ۹۶ قانون جامع و تربیت نیروی حرفه ای به تصویب مجلس رسیده و امسال دبیرش رو دولت منصوب کرده است،  در این طرح همه واحد های دانشگاه آزاد به عنوان مجری هستند. کارشناس ارشد حرفه ای در رشته کشاورزی تربیت می شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد دوره های حرفه ای را فقط در سطح تکنیسین داشته و با توجه به این که قانون این فرصت را برای داشگاه آزاد فراهم کرده،   به همراه دانشگاه های دیگر با طرح های خوب می توانیم مسئله کارآمدسازی و ارتباط با اشتغال را در دانشگاه به سرانجام برسانیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: بروجرد از واحدهای خوب دانشگاه در کشور و در رشته دندانپزشکی یکی از  ۱۰ واحد داندانپزشکی در ایران است، که در سال قبل براساس تذکراتی که از وزارت بهداشت گرفتیم باید کیفیت بخشی صورت می گرفت که در این واحد با حمایت های صورت گرفته نواقص برطرف شد.

طهرانچی افزود: بنا داریم دوره های تخصصی در دندانپزشکی را دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد ایجاد کنیم و در سایر رشته ها ارتباط با صنعت و کارآمدسازی رشته ها را با توجه به اقلیم شهرستان بروجرد و لرستان دنبال می کنیم.

وی اظهار داشت: قرار است طبق برنامه ریزی های به عمل آمده طرح آمایش دانشگاه آزاد بروجرد را اجرا و از سال آینده به ثمر خواهد نشست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close