اخبار بروجرد

تثبیت مالکیت ۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی بروجرد

روزهای بروجرد- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی شهرستان تثبیت مالکیت شد.

امیر ثقلینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر اراضی ملی در بیش از ۷۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی بروجرد انجام شد.

وی تصریح کرد: این مهم برای نسل‌های آینده ماند و تثبیت شد با انجام این مهم پیشگیری از زمین‌خواری در عرصه ملی بروجرد ۱۰۰ درصد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خاطرنشان کرد: با این مهم اجازه نفوذ و فرصتتت طلبی به دست‌اندازی مردم و نسل بعدی داده نخواهد شد.

ثقلینی اضافه کرد: این نهضت تا میلیمتر آخر بروجرد ادامه دارد و تا پایان سال جشن اتمام کاداستر بروجرد را خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب، اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد هدف از کاداستر اراضی ملی را، تکلیف قانونی و تثبیت مالکیت دولت، جلوگیری از زمین‌خواری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک و سرعت در انجام آن، کاهش فراوان تصرفات ملکی و دعاوی مربوط به دادگاه‌ها و کاهش حجم پرونده‌های قضایی، شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و جلوگیری از تجاوز و تعرض به املاک مجاور، مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی زمین، استفاده بهینه از زمین و… اعلام کرد.

ثقلینی اظهار کرد: تهیه سند تک برگی اراضی ملی در راستای سیاست‌های کلان نظام، اهداف کلی سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ و قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان انجام می‌شود.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close