اخبار بروجرد

سابقه مطبوعات در بروجرد به ۱۱۴ سال پیش می‌رسد

روزهای بروجرد- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: سابقه مطبوعات در شهرستان به ۱۱۴ سال پیش می‌رسد.

حمید آقایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۱۲۸۸ اولین نشریه محلی غرب کشور در بروجرد به نام بیضاء به چاپ رسید که این مهم نشان‌دهنده آن است که سابقه مطبوعات در شهرستان به ۱۱۴ سال پیش می‌رسد.

بیضاء نشریه‌ای بود که در دوره قاجار در ولایت بروجرد منتشر می شد. بیضاء نخستین نشریه بروجرد و لرستان محسوب می‌شود. این روزنامه نخستین بار در سال ۱۳۲۷ قمری (۱۲۸۸ خورشیدی) منتشر شد. بر اساس نسخه موجود، دو شماره از این نشریه در هفته منتشر می شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۸ نشریه محلی، ۳ پایگاه خبری دارای مجوز، ۱۰ نمایندگی نشریات سراسری و ۴ نمایندگی خبرگزاری در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد با بیان اینکه ۲۰ خبرنگار در شهرستان مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ملاک برای تایید خبرنگار از دید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو بودن در سامانه جامع رسانه‌های کشور و خانه مطبوعات لرستان است.

آقایی اضافه کرد: خبرنگاران رسالت مهمی بر دوش دارند و به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسئولان مشکلات جامعه را منتقل کنند.

او بیان کرد: بدون تردید رسالت خبرنگاران، رسالتی سنگین و مهم است که با تعهد، مسئولیت و صداقت به انعکاس اخبار و گزارشات می پردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد ادامه داد: نقد منصفانه مبتنی بر نگاهی واقع بینانه مهمترین کارکرد رسانه‌هاست که تحقق این مهم مستلزم صداقت و بی طرفی فرد در تحلیل و بررسی شرایط و انعکاس رویدادها و وقایع در حوزه‌های مختلف است.

آقایی خبرنگاران باید به اهداف نظام پایبند باشند و جهادی و انقلابی رسالت خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران برای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close