اخبار جهان

ترامپ: ایران متفاوت شده و دوست دارد توافق کند!

روزهای بروجرد- رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تعریف و تمجیدها از مواضع خودش در قبال ایران در یک سخنرانی مدعی شده که « ایران کشورِ متفاوتی شده» و تهران خواهان مذاکره با واشنگتن درباره یک توافق جدید است.

 «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در جمع حامیان جمهوری‌خواهش در شهر «فایتویل» ایالت کارولینای شمالی از «متفاوت شدن ایران» و آمادگی این کشور برای مذاکره با آمریکا سخن گفته است.

ترامپ در این سخنرانی درباره ایران و خروج غیرقانونی دولت آمریکا از توافق برجام ادعاهای پیشین خود را تکرار کرد و از موضع «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «من برای حفاظت از امنیت آمریکا، من ایالات متحده را از توافق هسته‌ای وحشتناک و یک طرفه ایران خارج کردم. ما (در این توافق) به آنها ۱۵۰ میلیارد دلار دادیم. من (آمریکا را از برجام) خارج کردم و ما روی آنها تحریم‌ها را اعمال کردیم و آنها (در قیاس با قبل از دوره ریاست جمهوری من) یک کشور بسیار متفاوتی شده‌اند، خواهیم دید که در قبال ایران چه پیش می‌آید اما می‌توانم به شما بگویم که آنها دوست دارند به معامله (مذاکره  با آمریکا برای یک توافق جدید) برگردند برای اینکه وضعشان خوب نیست».

او مدعی شد: «وقتی من وارد منصب (ریاست جمهوری) شدم، ایران واقعا در یک وضعیت تروریستی قرار داشت، ۱۸ منطقه مورد درگیری و تقابل (در منطقه) وجود داشت که آنها در پشت تک تک (این مناطق درگیری‌ و تنش) در خاورمیانه قرار داشتند، کسی چه می‌داند شاید در دیگر مناطق هم درگیر بوده باشند».

وی در ادامه ادعاهای خود و دیگر مقام‌های آمریکایی درباره «پرداخت پول به ایران» در نتیجه توافق هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور اوباما ۱۵۰ میلیون دلار به ایران پرداخت کرد و ۱.۸ میلیارد دلار را نقدا به آنها داد. اگر بخواهم به شما واقعیت را بگویم باید بگویم که این پول نقد ۱.۸ میلیار دلاری مرا بیشتر (از ۱۵۰ میلیار دلار) تحت تاثیر قرار داده است».

اظهارات مکرر ترامپ درباره پرداخت پول به ایران در حالی مطرح شده که طبق توافق برجام آمریکا موظف بود در ازای این توافق، اموال و دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close