اخبار بروجردویژه ها

امام‌جمعه بروجرد: امر به معروف اگر با زبان نرم و رعایت ادب همراه باشد اثر گذار است

روزهای بروجرد- امام‌ جمعه بروجرد گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم، استدلال، منطق و رعایت ادب همراه باشد در افراد تأثیرگذارتر است.

به گزارش مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی در همایش آموزشی و توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر که در حسینیه اهل بیت (ع) بروجرد برگزار شد، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات کفایی است، اظهار داشت: نمی‌توانیم بگوییم همه مردم به واجبات عمل می‌کنند چرا که مشاهده می‌کنیم بیبندوباری، بی حجابی، گرانفروشی که از جمله منکرات هستند در جامعه از سوی مردم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قرآن کریم بهترین امت اسلامی کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر کرده و به پروردگار ایمان دارند و به خلق خدمت می‌کنند.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه تمامی اقشار و آحاد مردم وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر کنند، تصریح کرد: اگر امتی این مهم را ترک کنند بیچاره خواهند شد چرا که امر به معروف همانند دیواری بلند برای سایر واجبات، حافظ دین بوده و جامعه‌ای که امر به معروف در آن اجرا شود از هر گونه مفسده‌ای به دور خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در طول تاریخ اولیا و انبیای الهی آمران به معروف بوده‌اند، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر موجب حفاظت از واجبات و باعث پیشرفت در جامعه می‌شود.

وی، گفت: افرادی که امر به معروف را ترک کنند مردگانی عمودی هستند و این کار باعث می‌شود اشرار و بی بند و بارها بر جامعه مسلط شده و متدینین را منزوی کنند.

امام جمعه بروجرد افزود: شیوه امر به معروف و نهی از منکر خیلی مهم است به طوری که این شیوه نباید به شکل چکشی، با حالت عصبانیت و پرخاشگری و بدزبانی باشد بلکه باید با زبانی توأم با نرمش، دلسوزانه و مهربانانه انجام شود.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر با استدلال، منطق و رعایت ادب همراه باشد در افراد تأثیرگذار تر است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به اجرای این مهم تا آنجا کوتاهی کرده‌ایم که دانشجویان در برخی دانشگاه‌ها علیه حجاب اعتراض می‌کنند و این جای نگرانی دارد.

به گفته امام جمعه بروجرد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید احیا شود و این مهم را زنده کند و دولت نیز از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت‌های لازم را انجام دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close