لرستان

کشف ۲۱۷میلیارد تومان کالای قاچاق در لرستان؛ ۸۰ باند سرقت متلاشی شد

روزهای بروجرد- فرمانده انتظامی لرستان با بیان اینکه ۸۰ باند سرقت طی ۴ ماه نخست سال در این استان متلاشی شده‌است، گفت: امسال کشف کالای قاچاق در لرستان به ۲۱۷ میلیارد تومان رسیده‌ است.

به گزارش تسنیم، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد با اشاره به سیل اخیر در این استان اظهار داشت: امسال حدود ۲ ماه مداوم درگیر سیل بودیم، نیروی انتظامی جهت ایجاد نظم، امنیت و کمک به توزیع نیازمندهای سیل‌زدگان به هلال‌احمر کمک کردند و هم‌چنین جهت جلوگیری از گره‌های ترافیکی اقداماتی انجام شده‌‌است.

وی افزود: خوش‌بختانه سال گذشته توانستیم بیش از ۲هزار نفر سهمیه استخدام برای استان گرفته که امسال نیز  تعداد ۷۰۰نفر سهمیه  جهت شرکت در دانشکده پلیس گرفته‌ایم، از این تعداد ۳۰۰نفر پذیرفته شده و به مراکز آموزشی اعزام شده‌است.

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: بر اساس اصل ۸قانون اساسی نظارت مردم در حوزه پلیس را بسیار جدی گرفته‌ایم که بر همین اساس مشکلات ۶۰۲ نفر از هم‌استانی‌ها که از طریق ۱۹۷اطلاع داده‌اند را طی ۱۰جلسه حضوری رسیدگی کرده‌ و هم‌چنین از ۷هزار و ۲۲۵مورد تلفن که ثبت سامانه پلیس شده ۳۰درصد مشاوره و انتقاد از پلیس بوده‌است، حدود ۷۰درصد مابقی تقدیر از اقدامات نیروی انتظامی بوده و ۷۶درصد از مراجعات به کلانتری‌های استان لرستان از طریق مشاوره‌های کلانتری به صلح و سازش پایدار منجر شده‌است.

وی بیان کرد: در حوزه تشکیل قرارگاه جهادی  کاهش تصادقات با توجه به اینکه در چهار ماه گذشته بسیاری از جاده‌های استان لرستان دچار آسیب و افزایش تعداد ترددها سبب شد میزان تصادفات افزایش پیدا کند  که در همین راستا ۲۸درصد افزایش فوتی داشته‌ایم ولی در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵درصد کاهش فوتی و ۱۳درصد در تصادفات خسارتی کاهش داشته‌ایم، هم‌چنین سهم استان لرستان در تصادفات کشور ۴درصد بوده که متأسفانه بسیار زیاد است.

اجرای طرح ناظر در لرستان

مهدیان‌نسب با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله با قاچاق سلاح و مهمات گفت: در استان لرستان گروه ویژه‌ای جهت برخورد و مقابله با قاچاق سلاح و مهمات تشکیل شده‌است، در چهار ماه امسال ۳۸۲مورد تیراندازی داشته‌ایم  که افزایش قابل‌توجهی داشته و بخشی از این تیراندازی‌ها اختلافات قومی و قبیله‌ای، اختلافات خانوادگی و مشکلات چشمه و چرا بوده که در مقایسه با چهارماه سال گذشته  ۷درصد افزایش کشف سلاح داشته‌ایم و در کشور در این رابطه رتبه دوم را داریم.

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطرنشان کرد: در چهارماهه امسال ۴۳مورد قتل داشته‌ایم  که ۲۸فقره قتل‌ها به‌صورت مسلحانه و ۱۵درصد غیرمسلحانه بوده که در همین راستا ۹۴نفر دستگیر شده و هم‌چنین ۳۳مورد اغراق به قتل و معادل ۷۷درصد قتل‌ها کشف شده‌است.

مهدیان‌نسب اظهار داشت: بیش‌ترین علت وقوع قتل‌ها در چهار ماهه امسال نزاع و درگیری بوده با ۱۹نفر و هم‌چنین ۶نفر به‌دلیل اختلافات برای چشمه و چرا، مسائل اخلاقی و ناموسی ۷فقره، اختلافات خانوادگی ۵فقره، اختلافات ملکی ۵فقره و یک مورد تیراندازی سهوی بوده‌است.

وی با اشاره به اجرای طرح ناظر افزود: طرح ناظر در سطح استان لرستان جهت برخورد با بدحجابی، آلودگی صوتی، سگ‌گردانی و ایجاد مزاحمت شروع شده و به‌شدت پیگیری می‌شود، در همین راستا هزار و۶۹۸ صنوف متخلف پلمب شده و هم‌ چنین ۵۹خودرو بدحجاب که مزاحمت ایجاد می‌کردند توقیف شده‌است.

فرمانده انتظامی استان لرستان در رابطه با اقدامات حوزه فوریت‌های پلیسی عنوان کرد:  با توجه به اجرای طرح تجمیع در مجموع ۲۷درصد افزایش تماس داشته‌ایم که ۳۶۵هزار و ۵۲۱فقره تماس در این استان بوده، استان لرستان به‌دلیل اینکه مردم فوریت‌ها را از غیر فوریت‌ها تشخیص می‌دهند جزو استان‌های خوب تلقی شده‌است.

وی بیان کرد: ۲هزارو ۶۰نفر شبگرد و نگهبان جهت تقویت حوزه پلیس پیشگیری ساماندهی شده و ۳۲۰ نفر نگهبان محله آموزش دیده‌اند، امسال ۴۴هزار و ۱۹۹فقره پرونده قضایی رسیدگی شده که نسبت به سال گذشته ۱۵درصد افزایش داشته‌ایم.

مهدیان‌نسب در رابطه با حوزه مواد مخدر گفت: در این حوزه رویکرد ما برخورد با معتادین متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر است که در همین راستا طی ۴ماهه امسال ۲تن و ۵۳کیلوگرم موادمخدر کشف شده و هم‌چنین ۳۹۹طرح موضوعی برای پاکسازی مواد مخدر اجرا شده‌است که برهمین اساس ۲۲باند منهدم،۸هزار و ۶۵۵قاچاقچی توزیع‌کننده خرده‌فروش مواد و معتاد متجاهر دستگیر شده و هم‌چنین ۹کارگاه آموزشی برای خانواده‌های در معرض آسیب مواد مخدر برگزار شده‌است.

کشف کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: در مجموع چهار طرح عملیاتی که نقشه راه است ۳هزار و ۶۵۴ طرح نقطه‌ای، منطقه‌ای و۳۵ طرح عملیات مشترک و حجمی در این استان اجرا شده‌است.

وی بیان کرد: در حوزه پلیس فتا در چهار ماهه امسال ۲هزار و ۳۶۰سایت مجرمانه شناسایی، ۱۳۵ پرونده قضایی تشکیل، ۱۳۲مجرم اینترنتی شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شده‌است.

مهدیان‌نسب با اشاره به اقدامات چهارماهه امسال پلیس آگاهی لرستان گفت: طی چهار ماهه امسال ۸۰باند سرقت متلاشی، ۲هزار و ۲۵۳نفر سارق دستگیر که از این تعداد هزار و ۱۲۰سارق حرفه‌ای سابقه‌دار بوده‌اند و به‌لحاظ وقوع سرقت در کشور رتبه بیستم هستیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان خاطرنشان کرد: در حوزه قاچاق کالا هزار و۴۳۳عملیات کشف کالای قاچاق با ۳۰۰درصد افزایش قاچاق داشته‌ایم که سال گذشته ۴۰میلیارد تومان بوده و امسال به ۲۱۷میلیارد تومان رسیده در همین راستا ۳۶باند منهدم، هزار و ۳۹۷نفر قاچاقچی کالا دستگیر شده که نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته‌ایم.

مهدیان‌نسب اظهار داشت: در حوزه تیراندازی ۳۱۵نفر دستگیر شده که ۸۲مورد افراد عامل تیراندازی بودند، بیش‌ترین آمار تیراندازی در شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت و بروجرد بوده که در همین راستا گروه ویژه‌ای راه‌اندازی شده و به‌صورت محسوس و غیرمحسوس تعداد زیادی از افرادی که تکرار تیراندازی داشته‌اند، دستگیر شده‌اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close