اخبار ایران

رییس جمهور: ادعای ابرقدرتی دارند، اما از منطق و مصاحبه «ظریف» می‌ترسند

روزهای بروجرد- روحانی گفت: دولتی که معتقد بر ابرقدرتی خود دارد از مصاحبه وزیر امور خارجه می‌ترسد و از منطق یک دانشمند، فداکار و آگاه می‌ترسد. 

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: ظریف یک مصاحبه در نیویورک می‌کند و این‌ها با هراس مدعی می‌شوند که وزیر امور خارجه افکار را منحرف کرده و ادعا‌های غیرقابل ووقعی بیان می‌کند در حالی که خودشان این میزان ادعای دموکراسی و آزادی دارند، ولی از منطق یک عالم مقتدر ایرانی، کاخ قدرتشان به لرزه در آمده و بسیار کودکانه مدعی آمادگی مذاکره هستند و از طرف دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند. 

روحانی گفت: از هر طرف نگاه کنیم می‌توان دید که آن‌ها با یک ملت متحد و منسجم روبه‌رو شده‌اند چراکه قدرت همه ما اعم از دولت و رهبر و وزیر و … از مردم است و این قدرت ملت با نشاط و متحرک است که توان عظیمی را در برابر بدخواهان ایجاد کرده است. 

دولت سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های برق سرمایه‌گذاری کرده است
روحانی با بیان اینکه آیا آمریکا فکر می‌کرد بعد از ۱۵ ماه تحریم هر هفته شاهد صد‌ها انجام پروژه در ایران خواهد بود، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید سالانه ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های برق سرمایه‌گذاری کرده است. 

وی ادامه داد: پروژه امروز نیروگاه سیکل ترکیبی هریس مربوط به بخش خصوصی و فعال بودن بانک‌ها است؛ کاری که بخش خصوصی انجام می‌دهد دارای افتخار مضاعف است. 

روحانی اضافه کرد: ۶۷ درصد تولید برق ما مربوط به بخش خصوصی است و این نشان می‌دهد که دولت مسیر صحیحی را برای پیشرفت انتخاب کرده است. 

وی گفت: مسیر انسجام و توسعه ما ادامه خواهد داشت و تردیدی نیست که دشمنان روزی از این تحریم خود پشیمان خواهد شد چراکه شکست سیاسی، اخلاقی و حقوقی و شکست تعهد برابر نهاد‌های بین‌المللی و یک ملت بزرگ ۸۰ میلیونی است و دشمن سراسر به ضرر آن‌ها است، ولی نفع اصلی را ما می‌بریم که البته ما هم ضرر می‌بریم، ولی در مقابل، روی پای خود ایستاده و در فناوری‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم. 

روحانی گفت: طبق گزارش بخشی از قطعات وارداتی خودرو به علت تحریم وارد نمی‌شد الان در داخل کشور تولید می‌کنیم و شاهد افتتاح‌های زیادی در صنعت هوایی و پدافند هوایی خواهیم داشت. 

رئیس جمهور با بیان اینکه پهپاد مدرن آمریکایی را زدیم، ولی مهم این بود که با سیستم پدافندی خودمان زدیم و این یک افتخار بزرگ است، اظهار داشت: یکی از کارشناسان نظامی بیان کرده بود که زدن این پهپاد توسط ایرانی‌ها شبیه یک معجزه است.

وی گفت: دشمن می‌داند که مردم تحت فشار اقتصادی است و این برای ما روشن است، ولی در عین حال مردم سختی را به جان و دل خریدند و می‌دانند مسوولان تلاش خود را به کار گرفته‌اند و دلیل آن همه افتتاح‌های روبه‌رو است. 

رئیس جمهور گفت: آمار بیکاری کاهش یافته و روند رشد رو به افزایش است و راه ما تلاش و فداکاری و اتحاد بیشتر و ورود متخصصان و دانشگاهیان برای پیشرفت بیشتر برای اقتصاد کشور خواهد بود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close