اخبار بروجردلرستانویژه ها

هزار و ۸۴۴ کارگر لرستان در مشاغل سخت بازنشسته شدند

روزهای بروجرد– مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۸۴۴ نفر از کارگران فعال در مشاغل سخت و زیان آور استان طی سال جاری پیش از موعد بازنشسته شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، سید فرهاد ناصری نیا روز شنبه اظهار کرد: امسال ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده بازنشستگی پیش از موعد در کمیته بدوی و ۳۵۳ درخواست در کمیته تجدید نظر رسیدگی شد.

او تصریح کرد: پس از رسیدگی درخواست های مذکور در این کمیته ها، امسال یک هزار و ۶۸۷ درخواست در کمیته بدوی و ۱۵۷ درخواست در کمیته تجدید نظر مورد تایید قرار گرفت و برای مراحل بعد به سازمان تامین اجتماعی استان ارسال شدند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه کارفرمایان موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط برای ایجاد محیطی امن برای کارگران می باشند، ادامه داد: طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

ناصری نیا به نحوه ثبت نام دریافت سختی کار و بازنشستگی پیش از موعد کارگران اشاره کرد و گفت: کارگران مشاغل سخت جهت پیگیری مراحل سختی کار، باید ابتدا درخواست خود را در سایت sakht.tkrtehran.ir ثبت و پس از بررسی و صدور رای توسط کمیته استانی، تامین اجتماعی فهرست شغل‌های بیمه را با شغل کارگر تطبیق و مراحل بازنشستگی کارگران را انجام خواهد داد .

به موجب آیین نامه بازنشستگی قانون مشاغل سخت و زیان آور همه کارگران مشغول در کارهای سخت با پرداخت حق بیمه متوالی می توانند بدون برهم خوردن توالی سوابق بیمه خود پس از ۲۰ سال بازنشسته شوند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close