اخبار لرستان

شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان لرستانی در سال تحصیلی جدید

روزهای بروجرد- دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان لرستان شرایط و ضوابط ثبت‌نام دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی جدید را اعلام کرد.

حمید میرساکی در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه اول از ۹ اردیبهشت آغاز شده است، اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان از اول تیرماه آغاز و تا پایان مرداد ماه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه رعایت محدوده جغرافیایی به جز در مواردی که پدر و مادر هر دو شاغل باشند الزامی است، افزود: ثبت نام مدارس خاص و عشایری لزومی بر رعایت محدوده جغرافیایی ندارند.

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان لرستان با استناد به ماده ۴۰ آئین نامه اجرایی مدارس برگزاری آزمون، مصاحبه و تعیین شرط در مدارس دولتی و هنرستان‌ها را برای انتخاب رشته ممنوع دانست، تصریح کرد: ثبت نام در تمامی پایه‌ها به صورت حضوری و الکترونیکی و از طریق سامانه سیدا با مسئولیت مدیر مدرسه انجام می‌شود.

میر ساکی، اظهار داشت: ثبت نام در مدارس هیئت امنایی به شیوه هیئت امنایی مصوبه ۹۶۵ شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و ثبت نام در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هم بر اساس ضوابط مندرج در دستورالعمل‌های اجرایی انجام می‌گیرد و ثبت نام در مدارس بزرگسالان با رعایت مفاد آئین نامه آموزشی نظام جدید دوره دوم آموزش متوسطه خواهد گرفت.

وی، محاسبه سن دانش آموزان برای ثبت نام را روز اول مهرماه ۱۴۰۲ دانست و اضافه کرد: مدیران و عوامل اجرایی مدرسه موظف هستند نرخ بیمه حوادث و کتب درسی را در محل ثبت نام برای والدین و دانش آموزان نصب و اطلاع رسانی کنند.

دبیر ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان لرستان، پرداخت هرگونه وجه به جز موارد بیمه و کتاب را در هنگام ثبت نام ممنوع عنوان کرد و بیان داشت: دریافت وجوه مربوط به سرویس حمل و نقل، کمک مردمی و فعالیت‌های فوق برنامه با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان و صرفاً پس از شروع سال تحصیلی امکان پذیر است.

میر ساکی، افزود: برقراری رابطه مالی مدارس با مؤسسات در خصوص برگزاری آزمون و کتب کمک درسی ممنوع است، همچنین مدارس مجاز به عقد هیچ گونه قراردادی با تولیدکنندگان لباس فرم نیستند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close