اخبار بروجردویژه ها

هشت بهشتی که یک بهشت هم نیست

روزهای بروجرد-زهره گودرزی: مجتمع هشت‌ بهشت در سال ۸۵ با عقد قراردادی با شهرداری به‌ منظور احداث پروژه‎های متعدد وارد بروجرد شد که طی این سال‎ها با مشکلاتی مواجه بوده به‌طوری‌که این پروژه‎ها تاکنون نتیجه‎ای نداشته‎اند. 

  از این پروژه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‎های تجاری غرب کشور یاد می‎شود، این مجتمع تجاری که کار طراحی آن سال‎ها پیش انجام شده است، در صورت اجرا می‎توانست به عنوان یک مرکز تجاری زمینه رونق اقتصادی، گردشگری و جذب توریست را فراهم کند. 
  
به گزارش ایسنا، مجتمع هشت‌بهشت مي‎تواند با برندهاي معروف آسيايي و جهاني رقابت كند. 
  
اين مجتمع تجاري تفريحي به مساحت ۵۴ هزار مترمربع در بلوار شهيد بهشتي قرار دارد و فعاليت عمراني آن قریب به ۱۲ سال پيش آغاز شده ولی تاکنون نه تنها خبری از هشت بهشت نیست بلکه یک بهشت آن هم کامل نشده است. 
  
گفتنی است در چند سال اخیر واحدهای از این پروژه پیش فروش شده بدون آن‎که سهم شهرداری را پرداخت کند و حتی یک واحد هم تحویل خریداران نداده است. 
  
شرکت حامیان کیش ۱۱ هزار متر مربع بیش از  مساحت نهایی در اختیار گرفته است
  
شاهرخ جاورسینه مدیر املاک شهرداری بروجرد در این باره، اظهار کرد: قرارداد کاری با شرکت حامیان کیش در سال ۸۵ منعقد شده که بر اساس این قراردادها قرار بود دو پروژه هشت‌بهشت و مجموعه تفریحی و گردشگری باغ فدک به نام هایپر مارکت توسط این شرکت اجرا شود. 
  
وی تصریح کرد: براساس قرارداد اولیه قرار بود پروژه هشت بهشت در زمینی به مساحت ۳۲ هزار و ۹۵۰ متر مربع در بازه زمانی ۴۲ ماه با سهم ۲۲.۵ درصدی برای شهرداری و ۷۷.۵ درصدی شرکت حامیان کیش اجرا شود. 
  
مدیر املاک شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: در اجرای این پروژه سهم شهرداری بروجرد شامل ارزش زمین، هزینه‌های تغییر کاربری، پایان کار و صدور پروانه و سهم سرمایه‌گذار اجرا و اتمام پروژه بود. 
  
جاورسینه اضافه کرد: در سال ۸۷ و بر اساس متمم اضافه شده به این قرارداد مقرر شد زمین محل اجرای پروژه به ۵۴ و بنای مفید آن به ۳۲ هزار و ۸۷۰ متر مربع افزایش یابد. 
  
وی بیان کرد: در این متمم آمده است که مساحت محوطه‌سازی و پارکینگ روباز پروژه هشت بهشت نیز هر کدام از ۱۰ به ترتیب به ۱۶ هزار و ۳۹۰ متر مربع افزایش یابند. 
  
مدیر املاک شهرداری بروجرد ادامه داد: شرکت حامیان کیش ۱۱ هزار متر مربع بیش از  مساحت نهایی شده ۵۴ هزار متر مربعی را در اختیار گرفته است. 
  
جاورسینه اظهار کرد: تاکنون این شرکت یک ریال به شهرداری پرداخت نکرده و اعتراض خریداران را به دلیل عدم تحویل به موقع در پی داشته است. 


  
شرکت حامیان کیش از مرغوب‌ترین اراضی شهر را تصرف کرده است

سیروس پاپی معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری بروجرد نیز در این باره، اظهار کرد: شرکت حامیان کیش بیش از ۶۷ هزار متر مربع از مرغوب‌ترین اراضی شهر بروجرد را برای پروژه هشت بهشت و ۲۷ هزار متر مربع را برای پروژه هایپرمارکت تصرف کرده است. 
  
وی تصریح کرد:  باید جلوی پیش‌فروش واحدها گرفته شود چون احتمال می‌رود با اجرایی شدن ادامه روند این پروژه از سوی حامیان کیش خریداران این واحدها متضرر شوند. 
  
معاون امور زیربنایی و ترافیک شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: شنیده شده که قرار است این پروژه از طرف حامیان کیش به سرمایه‎گذار دیگری واگذار شود که شورای شهر باید جلوی این کار را بگیرند. 
  
پروژه هشت بهشت یک مشکل مضاعف برای شهرداری بروجرد است
  
اشرف چگنی عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در این باره، اظهار کرد: سرمایه‎گذاران فقط منافع خودشان را در این پروژه دیدند و زمین شهرداری را در باغ فدک برای سرمایه‌گذاران هشت بهشت سند زدند. 

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران با سند آن وام گرفتند، افزود: با وام پروژه را شروع کردند و بعد ۹۰ مغازه آن را پیش‌فروش کردند. 
  
عضو شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران سرمایه داشتند و می‎خواستند در این شهرسرمایه گذاری کنند چرا باید پروژه ۱۲ سال طول بکشد؟ آن‌ها چرا سرمایه خود را قطره چکانی در این پروژه هزینه می‎کنند؟ چرا آورده شهرداری بروجرد به همان قیمت ۱۲ سال پیش محاسبه می‎شود؟ چندین بار  پروانه آن‌ها تمدید شده و شروع به کارکردند به ساخت و ساز ادامه دادند ولی دوباره خود سرمایه‌گذاران کار را تعطیل کردند و دوباره آمدن بعدازاین همه دیر کردی که داشتند طبق قرارداد ۱۲ سال پیش دوباره تمدید قرارداد کنند. 
  
چگنی اضافه کرد: ۱۲ سال زمین بروجرد بدون بهره‎وری، سوئیت باغ فدک و زمین‎های باغ فدک در اختیارشان بوده است. 
  
وی بیان کرد: پروژه هشت بهشت همان‌طوری که از اسمش پیداست سرمایه‌گذاران می‌بایست ۸ پروژه عین همین پروژه بسازند ولی چون ۷ پروژه دیگر ساخته نشده بقیه زمین باید به شهرداری پس داده شود. 
  
عضو شورای اسلامی شهر بروجرد ادامه داد: الان سرمایه‌گذاران می‎گویند ما بقیه زمین را در فضای باز به پارکینگ تبدیل کنیم درحالی‌که جز قرارداد اولیه نبوده پارکینگ در فضای باز  و زمین شهرداری برای هشت پروژه بوده نه برای پارکینگ و یک پروژه. 
  
چگنی یادآور شد: در حالی قرارداد پروژه هشت بهشت ۱۲ سال پیش منعقد شده که چشم‌انداز و توجیه اقتصادی برای آینده شهر در آن دیده نشده است. 
  
وی عنوان کرد: متاسفانه در حالی بهترین اراضی شهر را در اختیار این شرکت قرار داده‌اند که مجموع هزینه‌کرد سرمایه‌گذار در این پروژه حتی به اندازه نیمی از ارزش زمین آن نیست. 
  
عضو شورای اسلامی شهر بروجرد ادامه داد: این در حالی است که حتی با فروش این زمین و بدون در نظر گرفتن عواید مازاد دیگر آن از محل اجرای پروژه‌های اقتصادی، قریب به ۵۰۰ میلیارد تومان نصیب شهر و شهرداری می‌شود. 
  
چگنی اظهار کرد: در شرایطی که حدود زمین محل اجرای پروژه از سوی شهرداری تعیین نشده است، اکنون شاهد تعدی به بیش از ۱۱ هزار متر مربع دیگر از اراضی این منطقه توسط شرکت حامیان کیش هستیم. 
  
وی تصریح کرد: در زمان انعقاد قرارداد قرار بوده ۸ پروژه در گستره ۵۴ هزار متر مربعی زمین تعیین شده اجرا شود که سرمایه‌گذار تنها اقدام به اجرای یک پروژه کرده و در اقدامی برای فریب شهرداری به دنبال احداث پارکینگ روباز در این مجموعه است. 
  
عضو شورای اسلامی شهر بروجرد خاطرنشان کرد: عاقلانه و پذیرفتنی نیست که یکی از باارزش‌ترین املاک شهر در قراردادی با سهم سود اندک شهرداری به سرمایه‌گذار واگذار شود، آن‌هم در حالی که تاکنون سهم شهرداری پرداخت نشده و شرکت سرمایه‌گذار با عمل نکردن به ماهیت پروژه و برای سرپوش گذاشتن بر آن به دنبال احداث پارکینگ روباز است. 
  
پروژه ظرف مدت ۱۸ ماه انجام خواهد شد
  
رحیم جافری شهردار بروجرد نیز در گفت‏‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دنبال جلسه‎ای قرار شد این پروژه از سرگیری شود و با سرعت بیشتری انجام شود. 
  
وی تصریح کرد: پاره‎ای از خسارات که وارد شده بر این پروژه و سرمایه‎گذار بخش خصوصی مقصر بوده است آن را جبران کند. 
  
شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: در یک بازه زمان مشخص اعلام کرده که در این مدت باید بتوانند ظرف مدت ۱۸ ماه این کار انجام شود. 
  
پروژه‌ی هشت بهشت نقش بسزایی در تقویت چرخه‌ی اقتصادی شهرستان دارد و دیگر نیاز نیست مردم به شهرهای اطراف برای خرید مراجعه کنند. امید می‎رود این پروژه بزرگ در کوتاه‎ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close