اخبار بروجردویژه ها

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بروجرد: برنامه‌های سودجویانه مبنی بر ارائه کتاب‌های کمک آموزشی و تستی در مقطع ابتدایی باید حذف شود

روزهای بروجرد- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مهمترین سرمایه کشور همین دانش آموزان هستند که با تکیه بر توانایی‌ها و خلاقیت آن‌ها از نظام سلطه نمی‌ترسیم.

به گزارس مهر، رضوان حکیم زاده در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح‌ها و برنامه‌های آموزش ابتدایی شهرستان بروجرد با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر توجه به دوره ابتدایی تاکید دارد، اظهار داشت: طرح جابربن حیان کار ارزشمندی است چون به خلاقیت برمی‌گردد.

وی افزود: : اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان باید از پیش دبستانی و ابتدایی آغاز شود که لازمه آن ارائه برنامه‌های آموزش مبتنی بر پژوهش است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید خاصی بر اقتصاد دانش بنیان مقاومتی دارند که این موضوع باید از همان دوران پیش دبستانی آغاز شود.

حکیم زاده ادامه داد: برنامه‌های سودجویانه مبنی بر ارائه کتاب‌های کمک آموزشی و تستی در مقطع ابتدایی باید حذف شود زیرا این مهم به خلاقیت و نوآوری نمی‌رسد و منجر به رقابت ناسالمی در فضاهای آموزشی می‌شود.

وی ادامه داد: هر گونه ارائه کتاب‌های کمک آموزشی و مسابقات تستی و رقابت‌های نابجا در این عرصه در دوره ابتدایی ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جسارت، شهامت و توانمندی دانش آموزان و خلاقیت آنها در انجام کارها مایه دلگرمی و بیانگر چراغ روشن آینده کشور است، افزود: سرمایه‌های ما گاز، نفت و جنگل‌ها نیستند بلکه مهمترین سرمایه ما همین دانش آموزان هستند که با توانایی‌های آنها و خلاقیت از نظام سلطه نمی‌ترسیم.

حکیم زاده تصریح کرد: نظام سلطه نمی‌تواند مغزهای ما را تحریم کند، ممکن است دشواری‌هایی در مقاطعی برای ما ایجاد شود اما همان هم می‌تواند به فرصت تبدیل شود.

وی یادآور شد: در همین راستا توجه به استعدادهای دانش آموزان باید مورد تاکید باشد و و استعداد یابی به معنای جدا کردن دانش آموزان و برگزاری آزمون‌های تستی و معرفی به عنوان تیزهوش نیست، باید به همه دانش آموزان و استعدادهای هر کدام توجه کرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جشنواره جابر ابن حیان، تاکید کرد: کار گروهی یکی از جنبه‌های مثبت این طرح است بخصوص در شرایطی که یکی از آسیب‌های جدی نظام آموزشی ما رقابت ناسالم افراطی است که این رقابت نه فقط در نظام آموزش بلکه به کل جامعه سرایت کرده در حالی‌که براساس مبانی دینی توفیق خواهی یک امر جمعی است.

حکیم زاده گفت: جایگزینی تکالیف مهارتی به جای مشق شب یکی از برنامه‌هایی بود که در راستای مهارت افزایی دانش آموزان در مقطع ابتدایی اجرا شده است.

وی افزود:  امسال ثبت نام کلاس اولی ها ۰.۱۰ درصد رشد داشته است که ۸ میلیون دانش آموز دوره ابتدایی هم امسال در مدارس مشغول تحصیل خواهند شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close