اخبار ایران

سقوط سرعت اینترنت ایران در رتبه‌بندی جهانی

روزهای بروجرد- به استناد جدیدترین رتبه‌بندی سایت معتبر اسپیدتست، سرعت اینترنت موبایل در ایران در ششمین ماه سال جاری میلادی (تا اواسط تیرماه ۱۴۰۱) نسبت به ماه قبل‌تر از آن با یک رتبه کاهش به ۷۲ از میان ۱۳۹ کشور رسیده و سرعت اینترنت ثابت در ایران نیز در همین بازه‌ی زمانی، با چهار رتبه کاهش به ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور بررسی شده رسیده است.

به گزارش سیتنا، جدیدترین گزارش ارائه شده توسط سایت معتبر اسپیدتست نشان می‌دهد که میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران به ۲۷.۱۷ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل در ایران هم به ۹.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر به ۳۰ میلی‌ثانیه رسیده است که رتبه ایران در سرعت اینترنت موبایل با یک رتبه کاهش به ۷۲ از میان ۱۳۹ کشور بررسی شده در سایت اسپیدتست رسیده است.

سقوط سرعت اینترنت ایران در رتبه‌بندی جهانی

این در حالی است که در ماه می سال جاری، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۶.۱۰ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۵۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۱ میلی‌ثانیه بود که رتبه ایران را به ۷۱ از میان ۱۴۱ کشور رسانده بود.

سقوط سرعت اینترنت ایران در رتبه‌بندی جهانی

طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از لائوس و بوسنی هرزگوین سریع‌تر و از پاپوا گینه نو و کوزوو کندتر است.

در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۲۳ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۱ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را با چهار رتبه کاهش به ۱۴۵ از میان ۱۸۲ کشور بررسی شده می‌رساند.

سقوط سرعت اینترنت ایران در رتبه‌بندی جهانی

این درحالی است که در می ۲۰۲۲، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۱۰.۳۴ مگابیت‌برثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه بود و ایران در رتبه ۱۴۱ از میان ۱۸۲ کشور قرار داشت.

همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از اوگاندا و پاپوا گینه نو سریع‌تر و از نیجریه و تانزانیا کندتر است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close