اخبار لرستان

خروج مرغ گرم از لرستان ممنوع شد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: خروج مرغ گرم از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد گفت: روند افزایش قیمت مرغ علت های گوناگونی دارد اما مقطعی است و با برنامه ریزی انجام شده ظرف ۱۰ روز تا ۲ هفته آینده قیکن این ماده خوراکی در بازار به روال عادی خود بازخواهد گشت.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان موظف است در این ایام هر شب ۱۴۰ تن مرغ را به کشتارگاه هاتحویل دهد همچنین دامپزشکی وظیفه نظارت بر تحویل از مرغداری و انتقال به کشتارگاه ها و سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز وظیفه تحویل مرغ به واحدهای صنفی و کنترل قیمت در بازار را بر عهده دارد.

استاندار لرستان در خصوص تعیین قیمت مرغ در روزهای آینده نیز گفت: قیمت منطقی باید میانگین قیمت عرضه شده در سایر استانها با شیب منفی باشد.

خادمی در خصوص علل بالا رفتن قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: این افزایش دلایل متعددی دارد که از مهمترین آن میتوان به تولید کم، خروج زیاد از استان و یا افزایش مصرف اشاره کرد که هر کدام از این دلایل راهکار خاص خود را دارند لذا مردم استان اطمینان داشته باشند که تمام توان خود را در این خصوص بکار خواهیم گرفت حتی اگر نیاز باشد به سمت سیاست های تنظیم بازار نیز خواهیم رفت.

وی افزود: دولت از هیچ گونه حمایتی از تولیدکنندگان کوتاهی نکرده و نخواهد کرد اما علی رغم همه این حمایت ها  اجازه هم نخواهیم داد که فرد و یا یک واحد تولید کننده در بازار اختلال ایجاد نماید. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close