لرستان

فعالیت ۳۰۰۰ هیئت مذهبی در لرستان/ ممنوعیت حرکت هیئت‌ها در محرم امسال

روزهای بروجرد- مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه حدود ۳ هزار هیئت در لرستان فعال می‌کنند، گفت: هیئت‌ها از این پس پیاده‌روی ندارند بلکه مراسم‌های عزاداری در مکان‌های اصلی شهرها به صورت درجا و با اطلاع رسانی قبلی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدی قدرتی در گفت‌وگو فارس، اظهار داشت: امسال برای هر چه بهتر برگزار شدن عزاداری سرور و سالار شهیدان چندین جلسه ر با ارکان هیئات استان برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشتر هیئات لرستان در فضای باز فعالیت می‌کنند، افزود: همین موضوع کمک زیادی به سازمان تبلیغات برای برگزاری این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان بیان کرد: هیئاتی که در سال‌های گذشته در فضای بسته مراسم برگزار می‌کردند امسال مراسم عزاداری خود را در حیاط مدارس و پارک‌ها برگزار می‌کنند.

قدرتی با اشاره به اینکه حدود ۳ هزار هیئت در لرستان فعال است، تصریح کرد: امسال هیئات دیگر پیاده روی ندارند و مراسمات در مکان‌های سنتی عزادری شهر همچون دانشگاه سابق لرستان و میدان امام به صورت درجا و با اطلاع رسانی قبلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اینکه به هیئات استان در بحث هزینه‌ها کمک کنیم ماسک، محلول ضد عفونی و بنر را با نرخ مصوب در اختیار هیئات قرار می‌دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close