اخبار لرستان

۵هزار نفر در نوبت دریافت خدمات از بهزیستی لرستان هستند

روزهای بروجرد- مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: پنج هزار نفر در انتظار دریافت خدمات مختلف این نهاد ازجمله برقراری مستمری و خدمات کمک درمانی و آموزشی هستند.

به گزارش ایرنا فاطمه زهرا توکلی در نشست با خبرنگاران افزود: این در حالی است که از خرداد سال گذشته تاکنون تعداد خانوارهای مستمری بگیر و تحت حمایت این نهاد از ۱۵ هزار به ۳۹ هزار خانوار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ هزار نفر از خدمات مراکز ماده ۱۵ بهزیستی لرستان بهره مند شده اند اظهار داشت: در این سازمان ۵۰ هزار معلول، هشت هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار در قالب ۱۴ هزار نفر، ۹ هزار سالمند، یک‌هزار کودک بدسرپرست، بی‌سرپرست و یا کودک کار از خدمات سازمان استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها، آگاهسازی معلولیت، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سال گذشته ۴۰ هزار دانش‌آموز در بحث آگاه‌سازی معلولیت‌ها از خدمات بهزیستی لرستان بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات ژنتیک این نهاد بهره مند شدند افزود: بیش از پنج هزار نفر نیز مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفتند.

توکلی گفت: از مجموع ۵۰ هزار معلول تحت حمایت استان؛ یک هزار و ۷۰۰ نفر در مراکز روزانه خدمات توان‌بخشی و حدود ۸۰۰ نفر خدمات مراقبتی را در مراکز شبانه‌روزی دریافت می‌کنند.

وی همچنین اشتغال و کاریابی برای مددجویان را از دیگر وظایف بهزیستی برشمرد و افزود: تعهد اشتغال سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفر بوده که با تحقق یک هزار و ۶۴۵ نفری اقدام موثری صورت گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی ۵۰۰ کودک کار ادامه داد: مستمری بهزیستی برای ۲۰۶ نفر از این کودکان برقرار شده و خانواده انها نیز تحت توانمندسازی قرار گرفته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close