اخبار بروجرد

ناگفته های شبکه بهداشت و درمان بروجرد؛ از خطاهای پزشکی تا جوسازی های مجازی

روزهای بروجرد-الهام شاهدپور: رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در پاسخ به سوالی مبنی بر نبود کارتخوان در برخی مطب های پزشکان گفت: بیش از ۹۰ درصد مطب های بروجرد کارتخوان دارند و تعدادی از کارتخوان های مطب ها را بانکها بر اساس قانون خود جمع آوری می کنند و فرار مالیاتی در بین پزشکان وجود ندارد و کاملترین پرداخت مالیات براساس اعلام منابع رسمی توسط جامعه پزشکان صورت می گیرد.

کاکاوند در رابطه با مشکلات کشتارگاه با بیان اینکه خود ما مدعی آن هستیم از تذکرات به شهرداری برای رفع نواقص پیش سردکن، فاضلاب و پوشش لباس کارگران مجموعه گفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در رابطه با فیلمی که از وضعیت بیمارستان چمران در فضای مجازی منتشر شده که متاسفانه سر از رسانه های معاند ضد انقلاب درآورده اینگونه توضیح داد: این فیلم یک ترک کوچک در یکی از اتاق های بیمارستان چمران را نشان می دهد که در هر کجایی امکانش وجود دارد و ما هم قبول داریم این بیمارستان از رده خارج است اما فعلا جایگزینی برای آن نیست و نباید به این شیوه مجموعه را تخریب کرد.

وی درباره وضعیت بیمارستان آیت الله بروجردی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ درصدی بخش آی سی یو این بیمارستان با ۵۰ تحت بستری گفت: اکنون دیگر هیچ بیماری برای شیمی درمانی از بروجرد خارج نمی شود مگر به اختیار خودش و ۵ فوق تخصص در این بیمارستان فعالیت می کنند اما نگهداری متخصصان در بروجرد با توجه به نبود دانشگاه علوم پزشکی و نداشتن انگیزه کافی مشکل است.

کاکاوند با بیان اینکه مشکل بیمارستان آیت الله بروجردی ام آر آی آن برای افتتاح نبود، عنوان کرد: مشکل نبود ست جراحی و دیالیز و دستگاه های شوک بود اما با این حال ام آر آی این بیمارستان هم اینک به اولویت اول کشور در زمینه تخصیص تبدیل شده است با وجود اینکه جانمایی برای آن در نظر گرفته نشده بود.

وی با اشاره به انجام ۲۲ هزار و ۸۶۱ عمل جراحی در طول سال ۹۷ در بیمارستان های بروجرد تصریح کرد: مجموع کل شکایت ها از نحوه عملکرد پزشکان و کادر درمانی بروجرد ۹۵ پرونده بوده که برای ۵۴ پرونده قرار منع تعقیب صادر شده و اعمال جراحی پزشکان بروجرد در مجموع زیر ۲ درصد خطا داشته است.

این مسئول با پذیرش برخی خطاهای پزشکی که بیماران از آن آگاهی ندارند و یا زیر میزی هایی که برخی پزشکان دریافت کرده اند از برخورد با پزشکان متخلف گفت و اینکه این موضوعات را رسانه ای نکرده اند.

وی با انتقاد از برخی جوسازی های فضای مجازی همچون موضوع وجود پنبه در حلیم یک حلیم فروش گفت: این مورد آزمایش شده و همه آن رشته های مورد بحث رشته های پروتئین بوده و حلیم از نظر سلامت مشکلی نداشته با این حال برخی افراد با بی اخلاقی نان آن فرد را بریدند و مانع کسبش شدند.

کاکاوند با اشاره به کاهش نمک موجود در نان بروجرد به کمتر از یک درصد در حالی که استاندارد جهانی آن ۲ درصد است، از پلمب معروفترین شیرینی پزی ها به دلیل استفاده از رنگ در طبخ زولبیا بامیه و برخورد با عطاری های خلافکاری که داروهای غیرمجازی همچون متادون عرضه می کنند، خبر داد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close