اخبار بروجرد

مَسکن اعضای تعاونی‌های تاکسیرانی و فضای سبز بروجرد تعیین تکلیف شد

روزهای بروجرد- با انتخاب روش اجاره به شرط تملیک بالاخره مسکن اعضای تعاونی‌های فضای سبز و تاکسیرانی بروجرد تعیین تکلیف و زمین‌های آن‌ها سند دار خواهد شد.

به گزارش مهر، تقریباً ۱۲ سال پیش برخی افراد در غالب تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی زمین هایی را که مختص اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان بوده تملیک و با ساخت و ساز آن را در اختیار متقاضیان مسکن قرار داده اند.

این در حالی است که سال گذشته با پی گیری های مستمر فرماندار وقت بروجرد و رایزنی با مدیران کل منابع طبیعی و راه و شهرسازی لرستان سند این زمین ها از منابع طبیعی لرستان به راه و شهرسازی استان انتقال داده شد تا واحدهای مسکونی سند دار شوند.

اما تا به امروز اعضای تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی نتوانسته اند سند واحد مسکونی را صاحب شوند و همچنان گره این مشکل باز نشده است.

رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در جمع خبرنگاران در رابطه با تعیین تکلیف تعاونی های تاکسیرانی و فضای سبز بروجرد، اظهار داشت: در راستای قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن در سال ۸۷، دولت مکلف است به روش های مختلف به تولید مسکن اقدام کند.

وی، افزود: هدف این است که زمین ها را به دست امانتداران امین بسپاریم که زمین ها را در جهت ساخت مسکن به کار ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه طی مکاتبات انجام شده سازمان ملی مسکن دو روش پیشنهاد کردند، تصریح کرد: یکی از این روش ها اجاره به شرط تملیک بود که طبق آن دولت این امکان را به داوطلبان انبوه ساز داده است ساخت و ساز را انجام دهند که بعد از پنج سال زمین را به متقاضیان به شکل اقساط واگذار می کند؛ وقتی ساخت و ساز تمام شد سند زمین را واگذار می کند.

وی ادامه داد: برای رونق بخشی به سیاست‌های دولت در این راستا، مجوزهایی از سازمان ملی زمین و مسکن گرفته‌ایم که این اراضی را به روش اجاره به شرط تملیک به تعاونی‌ها واگذار کرده و آنها نیز آماده کنند.

به گفته خالقی، امید است با انتقال زمین ها به تعاونی‌ها که بخشی از مسکن و نیاز شهر را تامی ن می کند، مسکن تولید و به متقاضیان عرضه شود.

بنابراین گزارش، اعضای تعاونی های فضای سبز و تاکسیرانی بروجرد با روش اجاره به شرط تملیک که از سوی سازمان ملی مسکن کشور پیشنهاد شده است موافقت خود را اعلام کردند و برای انجام مراحل بعدی قرار شد با هماهنگی اعضای تعاونی‌ها و مسئولان مربوطه جهت رفع مشکلات فعلی این تعاونی‌ها مبنی بر سند دار شدن واحدهای مسکونی اقدامات لازم انجام شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close