اخبار بروجرد

مرمت ۹ بنای تاریخی در بروجرد

روزهای بروجرد- کار مرمت و بازسازی ۹ بنای تاریخی این شهرستان از محل اعتبارات سال گذشته در حال اجرا است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه حدود ۲۸۰ هکتار از وسعت شهر بروجرد بنای تاریخی است، اظهار داشت: مرمت و بهسازی این ۹ بنای تاریخی در قالب استحکام بخشی، کف سازی، احیا بخش های آسیب دیده و بدنه سازی انجام می شود.

حجت اله یارمحمدی افزود: این بناها شامل مجموعه خانه طباطبایی‌ها. خانه افتخار السلام، حمام اشترینان و حمام تاریخی روستای گیجالی است.

وی بیان کرد: پروژه خانه تاریخی حاتمی، اجرای ساماندهی راه پل تاریخی قلعه حاتم، مرمت سرای حافظیه، مرمت سرای قیصریه و سرای یوسفیه در بازار بروجرد از سوی ستاد بازآفرینی از دیگر پروژُه های در حال اجرا است.

یارمحمدی افزود: برای اجرای طرح مرمت این بناهای تاریخی بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سال ۹۷ هزینه شده است.

وی تاکید کرد: مرمت و حفاظت از آثار تاریخی توسط ستاد بازافرینی با نظارت میراث فرهنگی انجام می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد اضافه کرد: کار مرمت بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و بر اساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام بخشی آن انجام می‌شود.

وی مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان بروجرد را ۴۰۰ اثرعنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۷۵ اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده و مقدمات ثبت ۱۰ بنای تاریخی و ارزشمند دیگر نیز در حال انجام است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: تا کنون در بروجرد ۲ میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شده است.
یارمحمدی اضافه کرد: مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی برعهده سازمان میراث فرهنگی است و براساس اولویت بناهایی دارای موقعیت اضطراری بهسازی و بازسازی می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close