اخبار جهان

شکست سنگین نامزد اردوغان در انتخابات استانبول

روزهای بروجرد- پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات شهرداری بزرگ ترین شهر ترکیه، نامزد اپوزیسیون از پیروزی خود خبر داد و نامزد حزب حاکم نیز شکست را پذیرفت.

به گزارش شفقنا به نقل از رسانه های خبری عرب زبان، نتایج شمارش بیش از ۹۹ درصد صندوق های اخذ رای در انتخابات تکراری شهرداری کلانشهر استانبول در غرب ترکیه حاکی از آن است که «اکرم امام اوغلو»، نامزد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) توانسته همانند انتخابات سه ماه پیش که نتایج آن با تصمیم کمیسیون عالی انتخابات این کشور لغو شد، به پیروزی برسد و اختلاف آرا با رقیب اصلی خود یعنی «بنالی یلدریم»، نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) را نیز بیشتر کند.

بر اساس نتایج اعلام شده، امام اوغلو با کسب نزدیک به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار رای، موفق شده بیش از ۵۴ درصد آرا را از آن خود کند در حالی که بنالی یلدریم با نزدیک به ۸۰۰ هزار رای کمتر یعنی سه میلیون و ۹۰۰ هزار رای، بیش از ۴۵ درصد آرا به دست آورده است.

پیروزی نامزد بزرگ ترین حزب اپوزیسیون ترکیه در انتخابات شهرداری استانبول به معنای پایان تسلط ۲۵ ساله حزب حاکم بر این شهر می باشد و همزمان یک ضربه سهمگین به «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری این کشور نیز به شمار می آید، کسی که پیشتر گفته بود «هر کس در استانبول پیروز شود، در ترکیه پیروز می شود».

به دنبال اعلام نتایج اولیه نیز، یلدریم که سابقه فعالیت به عنوان نخست وزیر و رئیس پارلمان ترکیه را در کارنامه خود دارد، در یک کنفرانس خبری در مقر حزب عدالت و توسعه، پیشتازی امام اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول را تبریک گفته و برای وی آروزی موفقیت کرد.

نامزد شکست خورده حزب حاکم ترکیه ضمن تاکید بر تمایل خود برای کمک به نامزد پیروز بزرگ ترین حزب اپوزیسیون در تمامی فعالیت های به نفع استانبول، خاطر نشان ساخت که انتخابات به معنای دمکراسی است و انتخابات کنونی نیز بار دیگر نشان داده که دمکراسی در کشورش به بهترین نحو در جریان است.

امام اوغلو نیز طی سخنانی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات شهرداری استانبول، ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که نتایج مایه خیر برای این شهر باشد، از مردم ترکیه به ویژه ساکنان استانبول به دلیل آن چه محافظت از اعتبار دمکراسی این کشور در برابر دیدگان جهانیان خواند، قدردانی کرد.

انتهای پیام

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close