اخبار بروجرد

شهردار بروجرد: ریشه اهرم‌های قدرت را بخشکانیم/ بعضی ها ماورای شهرستان و استان حمایت می‌شوند و می‌خواهیم با اینها برخورد شود

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد در جلسه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از وضعیت حال حاضر و اعمال نفوذ ها در برخی تخلفات گلایه داشت و گفت: ظرف یکی دو سال گذشته با وضعیت اقتصادی بحرانی مملکت شیب تخلفات به سمت شهرداری ها بیشتر شده است.

به گزارش رصدنیوز رحیم جافری با بیان اینکه هر ساله تخلفات نسبت به سالهای گذشته بیشتر می شود افزود: بیشتر کارهای عمرانی تعطیل هستند و افراد سعی می کنند با تهیه اسناد جعلی و تخلفات در ساخت و سازها به سمت شهرداری ها روی آورند. از طرف دیگر سبک زندگی ما به سمت تمامیت طلبی رفته است و مقابله با این سبک نیازمند کار فرهنگی است و به صورت سخت افزاری و تحکمی کار انجام نمی‌شود.

شهردار بروجرد به دلایل افزایش تخلفات اشاره و خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین یکی از موانع ساخت و ساز غیر مجاز است و نیاز است که برخی قوانین اصلاح شود.

وی با بیان این مسئله که رای باید متناسب با تخلف باشد اظهار داشت: متاسفانه اینگونه نیست و شخص متخلف حساب و کتاب می‌کند که اگر بخواهد از طریق قانونی پروانه بگیرد باید پول زیادی بدهد اما ساخت و ساز غیرمجاز را انجام می‌دهد و بعد پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌رود و مبلغ کمتری را به عنوان جریمه پرداخت می‌کند.

جافری با گلایه از نفوذ برخی ها در عدم اجرای آرا یادآور شد: بالغ بر ۲ هزار رای در شهرداری داریم که اجرا نشدند و هر موقع که می‌خواهیم اجرا کنیم می‌گویند موقعیت کنونی بحرانی است دست نگه دارید، این موقعیت و زمان حساس کی تمام میشود؟

وی ادامه داد: اگر بناست که آرا اجرا شوند در این جلسه برایشان تصمیمی گرفته شود زیرا در شهر بروجرد کوچکترین حرف و حدیثی می‌پیچد و اگر چند ساختمان را در نقاط مختلف شهر تخریب کنیم حساب کار دست بقیه می آید.

شهردار بروجرد همچنین ضعف شهرداری در مسائل مالی را دلیلی بر بی قانونی دانست و با اشاره به اینکه بسیاری از زمین‌ها در شهر بروجرد قولنامه ای هستند بیان کرد: در این رابطه اجازه دهید که بر اساس یک تعهدنامه بتوانیم به مالکان این نوع زمین ها پروانه ساخت دهیم و بر اساس آن ساخت و ساز کنند و حریم شهر را مشخص کنیم.

وی افزود: در برخی محله ها مثل محله علی آباد حتی یک ساختمان پروانه ساخت ندارد و مشخص است چه عواملی آن جا کار کردند!

جافری با بیان اینکه خیلی از مکاتباتی که مافوق برای شهرداری ها می نویسد اجرایی نیست خاطرنشان کرد: اگر کشاورزی باغی در داخل شهر دارد و نتواند مخارجش را تامین کند باید برایش توجیه اقتصادی در نظر بگیریم با زور و اکراه کار انجام نمی شود باید شرایطی را ایجاد کنیم که باغدار برایش توجیه اقتصادی داشته باشد و ایجاد انگیزه شود.

وی با گلایه از نظام مهندسی اظهار داشت: از یک مورد تخلف هم گذشت نمی‌کنیم و هیچ‌وقت راضی نمی شویم که به خاطر پول ساخت و ساز غیرمجازی در سطح شهر انجام شود.

شهردار بروجرد به عنوان مثال به مقایسه نحوه برخورد با تخلف در ۲برج مجاور در یک خیابان پرداخت و گفت: در میدان تختی برجی را داریم که دو طبقه مجوز گرفته ولی ۷ طبقه ساخته ولی هیچ کس نتوانسته جلویش را بگیرد و ساختمان مجاورش ۵ طبقه بوده ۷ طبقه اش کرده تمام مراحل قانونی را برایش اجرا کردند و هزار نوع پول از صاحبش گرفتند!!

وی افزود: این شهر اختصاص به تعداد خاصی ندارد که در یک خیابان و دو ساختمان کنار هم جریمه ها با هم فرق می‌کند و تبعیض می‌شود!!

جافری به وصل بودن بعضی ها به اهرم‌های قدرت اشاره و افزود: بعضی ها ماورای شهرستان و استان حمایت می‌شوند و می‌خواهیم با اینها برخورد شود.

وی که دادش از این همه تخلف درآمده بود بیان کرد: هیچ چیزی برای از دست دادن ندارم و برای شهرداری هیچ کیسه‌ای ندوخته ام.

شهردار ادامه داد: در طول این مدتی که شما هم هستید و شورای شهر حق دخالت در شهرداری را ندارد بیاید این شهر را بسازیم و ریشه اهرم‌های قدرت را بخشکانیم.

وی به نحوه برخورد با متخلفین اشاره کرد و گفت: تخلفات همیشه انجام می‌شود اما ما در موقع برخورد ریز بگیر و درشت ول کن هستیم!! به عنوان مثال دانشگاه آزاد ساخت و ساز را شروع کرد ولی پروانه نداشت و بعد برایش پایان کار صادر کردند!! یا میدان بار را که دارند می سازند پروانه ندارد!! با اینها باید مقابله شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close