اخبار بروجردویژه ها

رییس دادگستری بروجرد تشریح کرد: آخرین وضعیت عضو بازداشت شده شورای شهر بروجرد/ ۵ حکم سنگین برای توهین به اشخاص در فضای مجازی بروجرد

روزهای بروجرد- رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به ورود ۵۷ هزار و ۶۶۲ پرونده به دستگاه قضایی بروجرد گفت: بررسی یک هزار و ۴۷۶ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف به سازش منجر شد.

به گزارش مهر، حمیدرضا بوالحسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه بروجرد که در محل دادگستری شهرستان برگزار شد، گفت: در سال گذشته ۵۷ هزار و ۶۶۲ پرونده به دستگاه قضائیشهرستان بروجرد وارد شده که تعداد پرونده‌های ورودی و مختومه با هم برابر بوده است.

۱۳ هزار ۷۵۹ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف بروجرد شد

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۲ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش ورودی پرونده به دادسراهای بروجرد داشته ایم، تصریح کرد: طی سال گذشته، ۱۳ هزار ۷۵۹ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف بروجرد شده است که ۳۰ درصد افزایش ورودی پرونده را در این بخش داشته ایم.

رئیس دادگستری بروجرد با تاکید بر اینکه از میزان ورودی پرونده در سال ۹۷، یک هزار و ۴۷۶ فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف به سازش منجر شده است، یادآور شد: میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در دعاوی حقوقی ۱۶۱ روز و در پرونده‌های دعاوی کیفری ۱۴۳ روز است.

تا کنون ۴۱۸ هزار و ۶۷۳ پرونده در آرشیو الکترونیکی شهرستان به ثبت رسیده است

بوالحسنی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به آرشیو الکترونیکی پرونده‌ها در سامانه قوه قضائیه ادامه داد: تا کنون ۴۱۸ هزار و ۶۷۳ پرونده در آرشیو الکترونیکی شهرستان به ثبت رسیده است.

به گفته وی، تمامی پرونده‌های مهم قضائی در این سامانه اسکن شده و افراد با ارائه شماره پرونده می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

رئیس دادگستری بروجرد با بیان اینکه یکی از نشانه‌های پیشرفت هر مملکت پیشرفته بودن قوانین آن است، اظهار داشت: خیلی از تخلفات امروز جامعه ناشی از نقض قوانین و به روز نبودن قوانین بوده که این یک ضعف به نظر می‌رسد.

۱۰۰۰ زندانی در زندان بروجرد وجود دارد

بوالحسنی همچنین با اشاره به کمبود قاضی در کشور و به تبع آن در بروجرد، گفت: در سطح دنیا رسیدگی به پرونده‌ها روزانه شامل سه پرونده می‌شود که در بروجرد روزانه ۱۰ پرونده در دستگاه قضائی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این روند ممکن است کیفیت را تحت شعاع کمیت قرار دهد.

وی ادامه داد: تمام تلاش دادگستری این است که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان ورود پرونده‌ها را کاهش دهد.

رئیس دادگستری بروجرد تاکید کرد: در حال حاضر هزار زندانی در زندان بروجرد وجود دارد که ۴۳۰ نفر از زندانیان مربوط به جرایم سرقت و مواد مخدر هستند.

بوالحسنی خاطرنشان کرد: از این هزار نفر زندانی، ۵۱۰ نفر محکوم و ۴۱۰ نفر متهم هستند که سرقت، مواد مخدر و جرایم مربوط به اشخاص بیشتر از سایر جرایم است.

وی ادامه داد: همچنین در بهمن ماه سال گذشته تعداد ۵۷۰ زندانی مشمول آزادی و تخفیف شدند که ۲۵۲ زندانی آزاد و مابقی هم مشمول تخفیف شدند.

به گفته رئیس دادگستری بروجرد، ۲۷ زن زندانی در بند نسوان بروجرد وجود دارد که در حال حاضر شش نفر از آنها در خارج از زندان مشغول به کار هستند.

بازداشت موقت عضو شورای شهر بروجرد و رسیدگی به پرونده

رئیس دادگستری بروجرد در ادامه با اشاره به دستگیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد اظهار داشت: به دلیل اتهاماتی که علیه این عضو مشخص شده و تحقیقاتی که به دستور دادسرای بروجرد انجام شد، این عضو شورا تفهیم اتهام شده و در بازداشت موقت به سر می‌برد و پرونده وی در شعبه سوم دادیاری در حال رسیدگی است.

بوالحسنی افزود: پرونده این عضو شورا در صلاحیت دادسرای شهرستان بروجرد است و بعد از پایان مهلت قانونی که برای وی صادر شده به اتهامش رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: تخلفات ممکن است در هر اداره‌ای شکل بگیرد، شخص برای دستگاه قضا مهم نیست و هر زمانی جرمی کشف شود به عنوان مرجع قضائی ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

۵ حکم سنگین برای توهین به اشخاص در فضای مجازی

رئیس دادگستری بروجرد با اشاره به فضای مجازی و عدم رعایت اخلاق اسلامی برخی کاربران، ادامه داد: متأسفانه در فضای مجازی و بیشتر در بروجرد حرمت اشخاص حفظ و اخلاق اسلامی رعایت نمی‌شود؛ لذا اگر شخصی از اشخاص در فضای مجازی شکایتی داشته باشد دستگاه قضائی با تمام توان به پرونده شاکی رسیدگی خواهد کرد.

به گفته بوالحسنی، از سال گذشته تاکنون ۵ حکم سنگین برای کسانی که در فضای مجازی به اشخاص توهین کرده اند وجود دارد که پرونده‌هایی هم راجع به نمایندگان مردم بروجرد در مجلس وجود دارد و یکی از آنها به شش ماه حبس و شلاق محکوم شده و یک پرونده دیگر در حال صدور حکم است.

وی تصریح کرد: به همه فعالان عرصه فضای مجازی توصیه می‌شود اخلاق اسلامی را رعایت کنند تا بهتر بتوانند در این فضا فعالیت کنند.

رئیس دادگستری بروجرد همچنین با اشاره به قصاص نفس قاتل معلم بروجردی افزود: نظر بر این است که اولیای دم قاتل را ببخشند چرا که با بخشیدن یک نوجوان و برگردانده شدن وی به اجتماع و گرفتن دیه و ساخت مکانی ورزشی فرهنگی و … به نام مقتول می‌توانند کاری ماندگار و در خور شأن معلم مرحوم انجام دهند.

بوالحسنی یادآورشد: موضوع اصلی این است که جرم در سن ۱۷ سالگی رخ داده و اینکه آیا قاتل میتوانستهتشخیص دهد این عمل کشنده است یا خیر.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close