اخبار بروجرد

رئیس اداره اوقاف بروجرد معرفی شد

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: مسئولان اداره اوقاف باید موقوفات را در نهایت امانتداری در محل های مورد نظر واقفان مصرف کنند.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و مسئول آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بروجرد اظهار داشت: کسی که بخشی از مال و دارایی خود را صرف امور عام المنفعه می‌کند این انتظار را دارد که وقف او درست در زمینه مورد نظر او صرف شود و باید این خواسته او در نهایت امانتداری صورت گیرد.

وی خطاب به مسئولان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان کرد: درست است که فعالیت‌های شما سیاسی نیست اما کار شما ارتباط نزدیکی با امورات زندگی مردم و ساخت و سازها و اقدامات عمرانی دارد که باید در نهایت دقت و براساس شاخص‌های تخصصی انجام شود.

معاون استاندار لرستان افزود: باید بدون کمترین تعارفی به وظیفه خود عمل کنید و مردم این انتظار را از شما دارند با بهره گیریاز نظر متخصصان فعالیت شما بنا بر استانداردهای لازم انجام بگیرد.

رحیمی اضافه کرد: در مواردی ساختمان‌ها و بناهایی با عمر کمتر از چند سال به دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم دچار مشکلات اساسی می‌شوند در این میان بناهایی وجود دارد که با قدمت طولانی همچنان سرپا هستند و این امر ضرورت رعایت شاخص‌های استاندارد در موارد فنی و مکانیک را نشان می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: فعالیت در عرصه وقف باید در نهایت امانتداری باشد زیرا کار در این زمینه همانند جهاد است.

حجت الاسلام محمد طباطبایی بیان کرد: واقفین از ما انتظار دارند که موقوفه آنها در زمینه و فعالیت مورد نظر آنها صرف شود و این تاکید آنها یعنی اینکه فعالیت ما باید در نهایت امانتداری به خواسته مورد نظر باشد.

وی اظهار داشت: احیای موقوفات نقش مؤثری در عمران شهر دارد و علاوه بر این با احیای وقف می‌توان فعالیت‌های مطلوبی در بخش‌های مختلف اعم از کمک به فقرا، نیازمندان و مستمندان داشت.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: علاوه بر این احیای فرهنگ وقف و استفاده از ابزار وقف کمک خوبی در زمینه‌هایی همچون اقتصاد مقاومتی دارد که می‌توان از این ابزار در اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت‌های مطلوبی را داشت.

وی گفت: باید مردم را در راستای اجرای سنت وقف‌های مشارکتی تشویق کرد تا جامعه بیشتر از نتایج وقف بهره مند شود.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه بسیاری از مساجد و حسینیه‌ها بصورت مشارکتی ساخته شده‌اند، گفت: علاوه بر این بسیاری از مدارس نیز موقوفه هستند که اکنون مورد استفاده عموم مردم قرار دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با تاکید بر اینکه در استان موقوفات مورد بی مهری واقع شده‌اند اضافه کرد: افراد بسیاری از گذشت‌های دور موقوفاتی داشته‌اند تا در زمینه مورد نظرشان صرف شود که اجرای این موقوفات و رفع مشکلاتی همچون اجاره بهای اندکی که برخی برای برخی از این املاک موقوفه می‌دهند از جمله مشکلاتی است که رفع آنها نیازمند مساعدت و عزمی همگانی است.

در این آئین حجت الاسلام مصطفی گودرزی بعنوان رئیس اوقاف بروجرد معرفی شد و از خدمات حجت االاسلام ارکبان تقدیر شد همچنین هبت اله قاسمیان بعنوان مسئول آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معرفی و از رضا مسعودی رئیس پیشین این آزمایشگاه تقدیر شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close