اخبار بروجردویژه ها

دادستان بروجرد تشریح کرد: کلاف های سردرگم شهر؛ از حمایت شهردار تا اعمال نفوذهای بی حساب

روزهای بروجرد-الهام شاهدپور: مهدی محمدی در جلسه مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: جای تاسف دارد که کارهای بدیهی که قرار است در شهر انجام شود نیاز به دعوا و درگیری یا تصویب شورای تامین دارد.

عکس از فرهاد داودوندی

وی با گلایه از عدم دعوت از نماینده نیروی انتظامی در این جلسه افزود: نیروی انتظامی وظیفه اش تامین امنیت است و اگر شهردار بخواهد کاری را انجام دهد در ابتدا باید نیروی انتظامی پای کار باشد.

دادستان بروجرد بیان کرد: در تمامی موارد مبارزه با تخلف در حوزه شهری عوامل شهرداری باید راسا اقدام کنند و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی نیروی انتظامی موظف است که خودش کنار شهرداری باشد و نیاز به دستور مقام قضایی نیست اما در این استان و در شهرهای دیگر روال این است که مقام قضایی باید دستور بدهد که با قاطعیت بیشتر کار انجام گیرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ یک منبع درآمد برای اکثر شهرداری ها است، عنوان کرد: شهرداری اول باید اصول شهرسازی را جاری کند و آن را با پول مبادله نکند و اجازه ندهند تخلفی صورت گیرد که بخواهد جریمه اش کند.

محمدی ادامه داد: متاسفانه برخی محاسبه هم می کنند که چقدر قیمت تمام شده برای تخلف در فلان جا است.

وی به عنوان نمونه به ساخت و ساز غیرمجازی که در مجاورت پارک بانوان صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: چرا هنگام ساخت جلوی کار گرفته نشده است که الان به معضلی استانی و کلافی سردرگم تبدیل شود؟

دادستان به نحوه دخالت در روند پرونده ها از سوی اهرم های قدرت اشاره و یادآور شد: متاسفانه فشارهای بیرونی در زمانی که پرونده تشکیل می شود و تا بخواهد رای صادر و اجرا شود بوده و هست.

وی افزود: حتی بعضی مواقع خود شهرداری ها پیگیر حل قضایا هستند که با شخص مدارا شود و در این رابطه حتی با کمیسیون ماده ۱۰۰ چانه می‌زنند.

محمدی با دعوت از مسئولان به کار فعالانه و احساس تکلیف در پیگیری قضایا بیان کرد: اجازه ندهید که یک شخص با خیال راحت شروع به ساخت غیر قانونی کند و امید داشته باشد که کاری در کمیسیون ۱۰۰ برایش انجام شود.

وی همچنین درخواستی از فرماندار و همه مسئولان داشت و گفت: حمایت های لازم را از شهردار داشته باشید و به خاطر اعمال نفوذ عده ای و خوشحالیشان پشت شهردار را خالی نکنید و تحت فشار قرارش ندهید زیرا قانون باید در همه زمینه ها اجرا شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close