اخبار بروجرد

هفت بازارچه برای ساماندهی دست فروشان در بروجرد ایجاد شد

روزهای بروجرد- سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری بروجرد گفت: هفت بازارچه برای ساماندهی دستفروشان در بروجرد ایجاد شده و تا کنون نیز ۲۲۰ دستفروش در سطح خیابان‌های صفا و سه راه جعفری شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

احمد ممیوند در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه برخی از این افراد یا غیربومی بودند و یا مغازه دارانی هستند که تحت تاثیر محیط اقدام به بساط گسترانی می‌کردند، افزود: رفع معضل سد معبر در هسته مرکزی شهر به صورت جدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

او با اشاره به ضرورت اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و لزوم صدور کد شناسایی برای آنها اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ برای ۱۸۰ نفر کارت شناسایی صادر شد ولی به دلیل شکست طرح جمع آوری در همان سال مابقی اقدامات حمایتی از طرف شهرداری بی نتیجه ماند.

ممیوند بیان کرد: اکنون روز بازارهای میدان تهنیت، بازار جنب میدان پرستار، روز بازار خیابان شهید آیت و ۴۵ متری بسیج آماده هستند و مکان‌های دیگری نیز تعیین شده که در صورت استقبال دستفروشان در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری بروجرد با تاکید بر عزم و تمرکز سازمان مشاغل در تجهیز بازارچه‌ها با مشارکت بخش خصوصی گفت: از شهروندان درخواست می‌شود تا در صورت داشتن زمین در سطح شهر به شهرداری پیشنهاد دهند تا با مشارکت آنها بازارچه‌هایی برای ساماندهی دستفروشان راه اندازی شود.

ممیوند افزود: علاوه بر این پیگیری های لازم برای ایجاد یک بازارچه جدید در شهرک مهرگان در حال انجام است که امیدواریم تا این بازارچه به زودی راه اندازی شود و بخش عمده ای از دستفروشان در هسته مرکزی شهر در این فضا به کسب و کار خواهند پرداخت.

او یادآور شد: با توجه به اینکه در ۲ دهه گذشته متاسفانه بساط گسترانی در سطح خیابان‌های اصلی شهر بروجرد تبدیل به یک معضل شده بود و اثرات نامطلوب اجتماعی و زیست محیطی بر جا گذاشته بود اکنون جدیت شهرداری در اجرای این طرح با استقبال کم نظیر مردم روبرو شده است.

سرپرست سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری بروجرد گفت: از بعد ترافیکی با توجه به گزارش سرپرست سازمان حمل‌ و نقل شهرداری اجرای این طرح در روان سازی ترافیک هسته مرکزی شهر موثر بوده و به طور چشمگیری باعث کاهش ترافیک سنگین خیابانهای صفا؛ رودکی و جعفری شده است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close