اخبار بروجرد

بروجرد نیازمند ساخت ۷۳ مدرسه جدید است

روزهای بروجرد- با توجه به فرسودن بودن ۶۰ درصد مدارس بروجرد و افزایش جمعیت دانش آموزی این شهرستان احداث ۷۵۰ کلاس درس در قالب ۷۳ مدرسه جدید ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد در گفت وگو با ایرنا گفت: در صورت ساخت این تعداد کلاس درسی مدارس این شهرستان از۲ نوبتی به یک نوبتی تبدیل و کمبود فضای آموزشی برطرف می شود و تحقق این امر توجه بیشتر دولت و خیرین مدرسه ساز را می‌طلبد.

محمد مهرافزون با بیان اینکه هم اکنون تعداد مدارس دولتی این شهرستان ۳۰۱ باب است، افزود: از این تعداد واحد آموزشی ۲۱۰ و احد یک شیفت و مابقی به صورت ۲ شیفت فعالیت دارند که برای یک نوبتی شدن مدارس به ۷۳ باب مدرسه دیگر نیازمندیم.

وی بیان کرد: در مدارس دولتی این شهرستان بیش از ۴۶ هزار دانش آموز به تحصیل علم مشغول‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۱۲ هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول و هشت هزارو ۵۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه دوم می باشد.

مهرافزون اظهار داشت: مجموع مدارس دولتی و غیر دولتی این شهرستان ۴۲۱ واحد با جمعیت ۵۳ هزار و ۶۰۰ نفری دانش آموزی در سه مقطع مختلف تحصیلی است که از این تعداد ۱۳ واحد فنی حرفه ای و کار و دانش بوده و ۲هزارو ۳۶۷ دانش آموز در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۰ درصد مدارس این شهرستان فرسوده بوده و بخشی در اثر زلزله سال ۸۵ به دلیل قدمت بالا تخریب شده اند و نیاز است دولت و خیرین در امر مدرسه سازی در این شهرستان اقدامات جدی انجام دهند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close