اخبار جهان

انگلیس به دنبال مصادره دارایی‌ها و تحریم ایران است

روزهای بروجرد- یک رسانه انگلیسی از تصمیم احتمالی لندن برای مصادره دارایی‌ها و بازگشت پاره‌ای از تحریم‌های ضدایرانی در واکنش به توقیف نفتکش بریتانیایی خبر داد.

به گزارش مهر، رسانه انگلیسی «دیلی تلگراف» مدعی است که وزرای کابینه لندن در واکنش به توقیف نفتکش استِنا ایمپرو، به دنبال طرحی برای اعمال تحریم‌های ضدایرانی هستند.

به ادعای این رسانه، قرار است جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس امروز یکشنبه از مجموعه اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی رونمایی کند که می‌تواند شامل ضبط دارایی‌های ایران نیز باشد.

همچنین احتمال می‌رود که لندن به دنبال احیاء تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا باشد که در سال ۲۰۱۶، به دنبال توافق هسته‌ای با ایران برچیده شدند.

گفتنی است در پی توقیف نفتکش انگلیسی استِنا ایمپرو، لندن از ایران به شورای امنیت شکایت کرده است.

در این نامه، انگلیس مدعی شده که توقیف نقتکش آن‌ها توسط نیروهای ایرانی در آب‌های دریای عمان صورت گرفته است نه خلیج فارس و هیچ مدرکی از برخورد این نفتکش با کشتی صیادی ایران وجود ندارد و لذا اقدام ایرانی‌ها در توقیف نفتکش مذکور غیرقانونی است.

انگلیس در این نامه همچنین بدون اشاره به اقدام مشابه این کشور در توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق، مدعی شده که تهدید ناوبری در گذرگاه‌های بین‌المللی غیرقابل قبول است و این تهدید، یک تنش‌زایی بزرگ و نگران‌کننده محسوب می‌شود.

جمعه شب گذشته، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا به درخواست سازمان بنادر و امور کشتیرانی استان هرمزگان، استِنا ایمپرو را به دلیل حادثه‌آفرینی، خاموش کردن سیستم موقعیت‌یاب و دفع پسماند نفتی، توقیف کرد و این موضوع با واکنش مقامات انگلیسی روبرو شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close