ورزش

از بحران سرخابی‌ها تا تعلل در انتخابات‌ها؛وزارت در بن بست

روزهای بروجرد- مجمع انتخاباتی دو فدراسیون کشتی و وزنه برداری هنوز برگزار نشده است.

عرفان حاج‌بابایی: وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر روزهای سختی را می گذرانند. بی تردید یکی از اصلی ترین بحران هایی که این روزها گریبان سکانداران ورزش کشور را گرفته مسائل مربوط به دو باشگاه پر طرفدار پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس است. باشگاه هایی که این روزها و پس از پایان لیگ برتر، هرکدام مشکلات خاص خود را دارند و هیچ کدام مشخص نیست که چه آینده ای در پیش دارند. هواداران هر دو تیم مدیران خود را به بی کفایتی متهم می کنند و هر کدام دلایل زیادی برای این ادعای خود دارند.

یک طرف سرمربی موفق خود را از دست داده و طرف دیگر هم اگر نتواند بدهی خود را با بازیکن خارجی سابقش صاف کند با خطر محرومیت مواجه است. نکته مشترک این اعتراضات هم این است که هر دو وزارت ورزش را مقصر این ناکامی ها و مشکلات می دانند.

وزارتی که گویا تمام انرژی اش دارد صرف اداره کردن و راضی نگه داشتن مدیران و هواداران این دو تیم می شود و تا کوچک ترین بادی پیرامون این دو تیم می وزد عده ای بنای تجمع جلوی این وزارت خانه را می گذارند و بعد از آن هم معاونان وزیر و مدیر روابط عمومی وزارت خانه و حتی شخص مسعود سلطانی فر همه بسیج می شوند تا آتش اعتراضات را بخوابانند. وزارتی که تا این حد غرق در مشکلات این دو باشگاه است، گویا به کلی دیگر ورزش ها را فراموش کرده و برنامه ای برای آن ها ندارد و نمود عینی این اتفاق هم در ماجراهای مربوط به دو فدراسیون کشتی و وزنه برداری کاملا قابل رویت است.

دو فدراسیون المپیکی؛همچنان بلاتکلیف

ایران همواره در بازی های آسیایی و المپیک عملکرد درخشانی داشته و بخش عمده ای مدال آوری هایش در این رقابت ها را مدیون دو رشته کشتی و وزنه برداری است. ورزش هایی که ایرانیان همواره در آن موفق بوده اند و بارها توانسته اند در آن بر سکوی نخست بایستند و رقبای آسیایی و جهانی را کنار بزنند.

با این حال این دو فدراسیون هنوز در خصوص برگزاری انتخابات برای تعیین رییس بلاتکلیف هستند. البته روز گذشته محمدشروین اسبقیان مدیر کل امور مشترک فدراسیون های ورزشی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که مجمع انتخاباتی فدراسیون وزنه برداری ۱۶ تیرماه برگزار می شود.

انتخاباتی که با توجه به پایان ریاست ۴ ساله علی مرادی بر این فدراسیون قرار بود زودتر از این تاریخ برگزار شود اما تعلل وزارت ورزش در برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون باعث تعویق در برگزاری آن شد تا در نهایت برگزاری مجمع فدراسیون وزنه برداری برای تعیین رییس به حدود دو هفته دیگر موکول شود تا این رشته مهم بالاخره بتواند سکاندار جدید خود را بشناسد.

در کشتی اما وضعیت همچنان نامعلوم است. پس از استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون در آبان ۹۷، این فدراسیون هنوز با سرپرست اداره می شود. ابتدا حمید بنی تمیم به مدت ۶ ماه سرپرستی فدراسیون را برعهده گرفت و حالا مدتی است که بهروز نعمتی،که نماینده مجلس شورای اسلامی هم است،حائز پست سرپرستی ورزش اول ایران است.

این در حالی است که وزارت ورزش در بهمن ماه اعلام کرده بود که انتخابات ریاست فدراسیون کشتی اوایل سال ۹۸ برگزار خواهد شد اما نکته جالب اینجاست که در حالیکه وارد چهارمین ماه از سال ۹۸ شده ایم، هنوز نتیجه استعلام کاندیداهای این انتخابات اعلام نشده و نامزدهای نهایی برای رقابت مشخص نیستند. 

با این حال پروسه برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی احتمالا به زودی سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد چرا که  گفته می‌شود اتحادیه جهانی کشتی از ایران خواسته هر چه سریع‌ترین تکلیف ریاست فدراسیون را مشخص کند و حتی شنیده می‌شود که در این راستا بعد از جلسه نعمتی با لالوویچ در سوییس، نامه‌ای از سوی رئیس اتحادیه جهانی به ایران آمده که ظرف مدت یک ماه باید انتخابات برگزار شود.

همه این ماجراها پیرامون این دو ورزش همیشه موفق و مدال آور در حالی رخ می دهد که ما فقط حدود یک سال تا المپیک ۲۰۲۰ فاصله داریم و این بلاتکلیفی قطعا به ضرر ورزش ایران است و باید هرچه سریع تر با تعیین رییس جدید برای آن ها،برنامه ریزی و تلاش برای کسب بهترین نتایج در توکیو آغاز شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close