اخبار لرستان

معرفی گزینه فرمانداری کوهدشت به وزارت کشور

روزهای بروجرد- استاندار لرستان از معرفی گزینه نهایی فرمانداری کوهدشت به وزارت کشور خبر داد.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به تعیین تکلیف سرپرست فرمانداری کوهدشت، اظهار داشت: گزینه مدنظر در این رابطه به وزارت کشور معرفی شده است.

تعیین تکلیف وضعیت فرمانداری کوهدشت و ارشاد لرستان

وی، گفت: به زودی کار در این زمینه نهایی خواهد شد.

استاندار لرستان همچنین به تعیین تکلیف سرپرستی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اشاره کرد و گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ظرف هشت تا ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

رفع مشکلات مالی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت فرودگاه خرم آباد و اجرای طرح توسعه آن، عنوان کرد: یک تا دو اشکال اساسی در بحث فرودگاه داریم، یکی اینکه این پروژه از محل اعتبارات استانی شروع شده بود و این در حالیست که فرودگاه یک پروژه ملی است و باید از اعتبارات ملی کار آن انجام شود که ما تلاش کردیم که این پروژه را به پروژه ملی تبدیل کنیم و موافقت وزیر راه را در این رابطه گرفتیم.

وی با بیان اینکه همچنین شرکت فرودگاههای کشور متولی کار در این زمینه شده است، افزود: همچنین ۳۰ میلیارد تومان مطالبات قرارگاه خاتم بابت اجرای این پروژه از محل اعتبارات ملی تامین و شرکت فرودگاههای کشور تامین می شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه نزدیک شش میلیارد تومان از سوی شرکت فرودگاهها در این رابطه اخذ شده است، افزود: این میزان به قرارگاه خاتم پرداخت شده است.

افزایش پروازها از ابتدای مهر ماه

خادمی با اشاره به اینکه اشکال اساسی که در فرودگاه وجود دارد این بوده که مشاوری که کار را طراحی کرده گفته است که فرودگاه را برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر طراحی می کند، افزود: منتهی الان سازمان هواپیمایی کشور که متولی است اعلام می کند که ارتفاعات اجازه نمی دهد که هواپیماهای پهن پیکر در فرودگاه خرم آباد نشست و برخاست داشته باشد.

وی، تصریح کرد: در این راستا در بیش از یک سال گذشته درگیر این موضوع هستیم، بخشی از مشکل فعلی ما این است که علیرغم هزینه ای که در فرودگاه کرده ایم سازمان هواپیمایی کشور مجوزها را نمی دهد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در این راستا یا مشاور باید سازمان هواپیمایی را قانع کند چرا که ما در این زمینه حدود ۵۰ میلیارد هزینه کرده ایم و یا اینکه سازمان هواپیمایی دلایل قانع کننده را در این رابطه ارائه دهد، افزود: ما دهها جلسه در تهران در این زمینه داشته ایم.

خادمی، تصریح کرد: تعداد پروازهای هواپیماهای کوچک از ابتدای مهر ماه در فرودگاه خرم آباد نیز افزایش پیدا می کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close