اخبار ایران

۷ استان پرمصرف برقی مشخص شدند/ سمنان همچنان پرمصرف

روزهای بروجرد- براساس نقشه مصرف نقطه‌ای برق کشور در سومین روز تیرماه ۷ استان رکورد مصرف برق را شکستند.

به گزارش میزان، نقشه مصرف نقطه‌ای برق کشور در سومین روز تیرماه نشان می‌دهد که بیشتر استان‌های کشور در مصرف برق حد تعادل را رعایت کرده اند که با رنگ سبز نشان داده شده است.

 در این میان استان‌هایی رنگ زرد میزان مصرف شان نسبت به استان‌های سبز رنگ بیشتر بوده است که استان‌های اصفهان، بوشهر، شمال کرمان، خراسان رضوی، همدان، قزوین و آذربایجان شرقی را شامل می‌شود.

این مشترکان با کاهش حداقل پنج درصدی مصرف برق می‌توانند در گروه استان‌های با مصرف متعادل قرار گیرند.

در این بین ۷ استان به دلیل مصرف بالای انرژی در وضعیت قرمز قرار دارند که شامل سمنان، هرمزگان، کردستان، مرکزی، زنجان، بخشی از استان تهران و مشهد می‌شود.

۷ استان پرمصرف برقی مشخص شدند/ سمنان همچنان پرمصرف

لازم به ذکر است که در تاریخ ۲ تیرماه تنها استان سمنان جزء استان‌های پرمصرف بود، اما در تاریخ ۳ تیرماه ۶ استان دیگر به این گروه اضافه شده است.

این نکته حائز اهمیت است که ساکنان این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود می‌توانند شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار در این بخش‌ها مهیا کنند.

این درحالی است که مشترکان می‌توانند برای کاهش مصرف برق در پیک روزانه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ از دور کند کولر‌های آبی استفاده کنند از طرفی کولر‌های گازی و سایر وسایل سرمایشی را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

یکی دیگر از اقداماتی که باعث بالا رفتن مصرف انرژی می‌شود استفاده همزمان از وسایل برقی پرمصرف است که با انتقال آن به ساعت‌های پایانی شب یا ابتدایی روز می‌توان مصرف را تا حد زیادی کاهش داد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close