اخبار بروجردویژه ها

با مصوبه شورای توسعه لرستان؛ روستای «جهان‌آباد» بروجرد ناحیه منفصل شهری شد

روزهای بروجرد- پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان، روستای «جهان‌آباد» بروجرد ناحیه منفصل شهری اعلام شد.

به گزارش مهر، الحاق روستای «جهاد آباد» به شهر بروجرد یکی از موارد مطرح شده در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان بود. در این جلسه مطرح شد که فاصله این روستا تا شهر بروجرد ۷۰۰ متر مربع است.

روستای «جهان آباد» هشت سال است که هیچ اعتبار دهیاری را جذب نکرده، یعنی به صورت صوری فکر کرده‌اند شهر هستند و شهردار و تشکیلات دارند

احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این جلسه با بیان اینکه هشت سال است که روستای «جهان آباد» شهر است و شهردار دارد، اظهار داشت: این منطقه باید به عنوان ناحیه شهری منفصل به شهر مصوب شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس زمانی که به روستاها سرکشی می‌کنند، قول می‌دهند که ما این روستاها را شهر می‌کنیم، افزود: این بحث در ذهن روستاییان قرار می‌گیرد و الان این امر به یک دردسر تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، گفت: نمونه این امر همین روستای «جهان آباد» بروجرد است، این روستا هشت سال است که هیچ اعتبار دهیاری را جذب نکرده است، یعنی به صورت صوری فکر کرده‌اند شهر هستند و شهردار و تشکیلات داشته است.

مرادپور، ادامه داد: روستاهای دیگر نیز تماس می‌گیرند که ما را هم به شهر اضافه کنید، اگر اینگونه باشد که همه چیز به هم می‌ریزد.

روستای «جهان آباد» ۸ سال است که شهردار دارد!

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه با بیان اینکه اهالی روستای «جهان آباد» در حال حاضر تقاضا می‌کنند شهرستان شوند! گفت: هشت سال است که این منطقه شهردار دارد، اصلاً این منطقه ایالت خودمختار است.

وی با بیان اینکه این منطقه از هشت سال پیش تا کنون شهردار دارد، به هر کسی این را می‌گوئیم شبیه یک «جوک» است، تصریح کرد: این منطقه به عنوان ناحیه منفصل به شهر تصویب شود کار تمام شود، برود.

در یک شب بارانی به اهالی روستا گفته شده که چه می‌خواهید؟ آنها هم گفته‌اند که دوست داریم شهر شویم!

فرماندار بروجرد، گفت: متأسفانه در یک شب بارانی به آنها گفته شده که چه می‌خواهید؟ آنها هم گفته‌اند که دوست داریم شهر شویم! همان فردای آن شب آنجا تابلو شهرداری نصب شده است.

استاندار لرستان: روستا به شکل منفصل جزو شهر بروجرد می‌شود

سید موسی خادمی استاندار لرستان نیز در این جلسه با بیان اینکه از قدیم ظاهراً قولی داده شده و انتخابات روستایی در این منطقه برگزار نشده است و شورا هم ندارد، اظهار داشت: بالاخره این کار غیر قانونی بوده و خیلی هم دنبال چند سال پیش رفتن دیگر فایده‌ای ندارد.

اراضی وسط «جهان آباد» و «بروجرد» جزو شهر نیستند

وی، بیان داشت: این اختیارات وجود دارد که منطقه‌ای را به شهر اضافه کنیم، البته اراضی وسط، جزو شهر نیستند و این منطقه می‌تواند منفصل به شهر باشد.

استاندار لرستان، افزود: در آینده شهر گسترش پیدا می‌کند، ممکن است که ۲۰ سال دیگر این منطقه به شهر وصل شود، اما طرح جامع جدید در این رابطه باید تهیه شود و فعلاً زمین‌های وسط منطقه جزو شهر نیستند، اما این روستا به شکل منفصل جز بروجرد می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close