لرستان

تمام عرصه پادگان ۰۷ خرم آباد ثبت ملی شده است

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان گفت: تمام عرصه پادگان ۰۷ خرم آباد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و هرگونه اقدام و عملیات ساخت و ساز در حریم و عرصه این مجموعه باید براساس ضوابط میراث فرهنگی صورت گیرد.

عطا حسن‌پور اظهار کرد: نگهداری و حفاظت از پادگان ۰۷ خرم‌آباد از جمله محوطه و بناهای تاریخی موجود در آن، حفاظت از هویت و فرهنگ این شهر و از مطالبات مهم مردم محسوب می شود.

وی گفت: هرگونه اقدام و عملیات در حریم و عرصه آثار تاریخی و فرهنگی که در فهرست آثار ملی است تابع ضوابط میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می باشد.

وی افزود: براساس ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی هر فردی به تمام یا قسمتی از ابنیه، اماکن، محوطه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی یا مذهبی که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ‌رسیده است، یا تزئینات، ملحقات تاسیسات، اشیا و لوازم، خطوط و نقوش منصوب یا موجود در اماکن مذکور که مستقلا نیز واجد حیثیت فرهنگی-تاریخی یا مذهبی باشد، خرابی وارد آورد علاوه بر الزام به جبران خسارات وارده، به حبس از یک تا ۱۰ سال محکوم می شود که این ماده قانونی نشان دهنده اهمیت میراث تاریخی و فرهنگی کشور است.

حسن پور بیان کرد: تمام عرصه ۱۵ هکتاری پادگان ۰۷ خرم‌آباد از جمله محوطه و بناهای تاریخی موجود در آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و هرگونه اقدام و عملیات در حریم و عرصه این اثر باید بر اساس ضوابط میراث فرهنگی صورت گیرد.

وی ادامه داد: پادگان ۰۷ خرم‌آباد به عنوان یک میراث ماندگار تاریخی برای مردم شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شود و مرمت محوطه و بناهای آن در دستور کار قرار گیرد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close