اخبار لرستان

رئیس‌کل دادگستری لرستان: در مورد تخلفات ادارات بنای مسامحه نداریم/وارد مسائل سیاسی نمیشویم

روزهای بروجرد- رئیس‌کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه در مورد پرونده‌های تخلفات ادارات بنای مسامحه نداریم، گفت: دستگاه قضایی وارد مسائل سیاسی نمی‌شود و سر و کارش با قانون و مقررات است.

به گزارش مهر، جعفر بدری در شورای اداری شهرستان ازنا با اشاره به اینکه همکاری مستمر اعضای شورای تامین و ادارات و دستگاه های حاکمیتی باعث شده کارها در شهرستان ازنا به خوبی پیش برود، اظهار داشت: انتظار داریم این همکاری ادامه یابد و بتوانیم خدمت رسان خوبی برای مردم شریف ازنا باشیم.

لزوم پشتیبانی از دستگاه های حاکمیتی

وی با بیان اینکه گزارشات فرماندار و رئیس دادگستری ازنا نشان می دهد تلاش برای جلب رضایتمندی و اعتماد مردم در دستور کار دستگاه های دولتی است و همه تلاش می کنند به شکل مطمئنی این اعتماد مردمی را بیشتر کنند، تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که نیاز به پشتیبانی دستگاه های حاکمیتی داریم، کسانی که وظیفه تامین امنیت و حفظ نظم و جلوگیری از ناهنجاری ها را دارند، هم دستگاه قضایی وظیفه خود می داند از این دستگاه ها حمایت کند و هم مسئولین،  مردم و ائمه جمعه بنا را بر این دارند که این قبیل دستگاه ها را تقویت کنند.

دولت های منطقه هم حتی مایوس شده اند که آمریکا بتواند سیاست های خود را در منطقه پیش ببرد

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه امروز با شدیدترین دشمنی هایی که شاهد هستیم نسبت به کشور صورت می گیرد مواجهیم،  باید بتوانیم روحیه مقاومت، ایستادگی و مدیریت را در دستور کار قرار دهیم و در بین مردم این استقامت را ایجاد کنیم، افزود: شرایط هم به خوبی پیش رفته است،  همه دولت هایی که دارند با آمریکا و کشورهای غربی همکاری می کنند انتظار داشتند ایران ظرف مدت کوتاهی تسلیم شود و شرایط تحمیلی آن ها را امضا کند؛ اما قضیه برعکس شد. الان علائم نشان می دهد که این دولت های منطقه هم حتی مایوس شده اند که آمریکا بتواند سیاست های خود را در منطقه پیش ببرد و لذا دارند می آیند طرف ایران و مذاکره می کنند تا مشکلات بین ایران و کشورهای همسایه حل شود.

بدری یادآور شد: در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب وقتی کشورهای خارجی خواسته اند برای ما تصمیم بگیرند و دخالت کنند؛  اتحاد و انسجام مردم بیشتر شده است و مردم بیشتر از دولت خود پشتیبانی کره اند.

همه جریان های سیاسی متحد شده اند که در مقابل زورگویی ها بایستند

وی با اشاره به اینکه فشار اقتصادی الان به مراتب نسبت به سال گذشته بیشتر است، اما در عین حال همه جریان های سیاسی متحد شده اند که در مقابل زورگویی ها بایستند و مسائل در داخل کشور حل شود نه اینکه از خارج بر ما تحمیل کنند، گفت:
همه دستگاه ها باید تلاش کنند خدمت رسانی به مردم بیشتر شود. خدمت رسانی به مردم سرلوحه کار همه دستگاه های اداری باشد، اعتماد سازی و ایجاد امید وظیفه همه دستگاه ها است. هم دستگاه های اجرایی و هم آن هایی که تریبون دستشان است و هم خبرنگاران در این راستا تلاش کنند.

مایوس کردن مردم از طریق ارائه آمار کذب و دروغ اشتباه است

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن یادآوری روز خبرنگار، با تاکید بر اینکه تقدیر و تشکر می کنم از خبرنگاران که با کمترین امکانات و حقوق در این شرایط سخت کار می کنند،  اطلاع رسانی و آگاهی بخشی می کنند، افزود: اما باید حواسمان جمع باشد، تضعیف نهادهای حاکمیتی در این شرایط به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ برخی در قالب کانال های تلگرامی در برخی شهرها دست به این قبیل اقدامات می زنند.

بدری با بیان اینکه مخصوصا نزدیک به انتخابات می شویم و مایوس کردن مردم از طریق ارائه آمار کذب و دروغ و متهم ساختن مسئولین اجرایی بدون جهت اشتباه است، تصریح کرد: مخصوصا کانال های تلگرامی و شبکه های مجازی باید کنترل شوند و پلیس فتا و اطلاعات کمک کند این ها را شناسایی و برخورد کنیم. اخیرا در یکی از شهرها که این فضای مسموم وجود داشت عده ای را گرفته اند و بازداشت شده و الان زندان هستند.

مسئولین اجرایی غالبا سالم و انسان های پاکدستی هستند

وی با تاکید بر اینکه به طرف مشارکت مردم در انتخابات می رویم و لازمه اش این است که به مردم امیدواری دهیم در عین حال که با فساد مبارزه می کنیم، افزود: باید به مردم امیدواری دهیم که بدنه نظام سالم است، مسئولین اجرایی غالبا سالم و انسان های پاکدستی هستند.

رئیس کل دادگستری لرستان به برخورد دستگاه قضایی در حوزه پرونده های اخیر مربوط به شهر و شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: وظیفه داریم با هر تخلفی مقابله کنیم،  اگر مقابله نکنیم همین باعث سلب اعتماد مردم می شود.

رسیدگی به پرونده تصرفات غیرمجاز در ازنا توسط دستگاه قضایی در مرکز استان و بازداشت شهردار سابق

بدری خاطرنشان کرد: امتیاز دادن و در وجوه دولتی و اموالی که از عوارض و مالیات به دست می آید دخل و تصرف کردن تخلف است،  نباید اجازه دهیم هرکسی مثل اموال شخصی در اموال عمومی دخل و تصرف کند. اموال شخصی را هم کسی اینگونه دخل و تصرف نمی کند. شخص اگر ملک متعلق به خودش باشد به این راحتی حتی به نزدیک ترین افراد خودش هم نمی دهد، چطور می آید راحت اموالی که از راه عوارض و از دسترنج مردم تهیه شده را اجازه دخل و تصرف می دهد.  

وی با بیان اینکه اخیرا در شهرستان ازنا تحقیق کردند و دستگاه های اطلاعاتی گزارش دادند تصرفات غیرمجازی صورت می گیرد، تصریح کرد: در این شهرستان چند مورد تصرف غیرقانونی صورت گرفته است که پرونده آن ها در مرکز استان در حال رسیدگی است و شهردار سابق ازنا هم مدتی است که بازداشت است.

 بر اساس قانون با تخلفات برخورد می کنیم حالا هر مقامی که باشد

رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه پرونده های اخیری که بررسی کرده ایم غالبا اینگونه است که عضو شورای شهر یا شهردار آمده مثل اموال شخصی در وجوهی که از عوارض تامین شده بذل و بخشش کرده یا ملک شهرداری را به نرخ غیرواقعی واگذار کرده و یا تبانی کرده با کسی برای بردن ملک و زمین شهرداری، افزود: دستگاه های قضایی برنامه دارند با این تخلفات برخورد کنند و آن ها را تعقیب و محاکمه کند.

بدری یادآور شد: ما به مسائل و جریان های سیاسی کاری نداریم، کاری نداریم این آقا کدام جناح است، دستگاه قضایی وارد مسائل سیاسی نمی شود و سر و کارش با قانون و مقررات است. بر اساس قانون باید با تخلفات برخورد کنیم حالا هر مقامی که باشد.

خبرنگاران به خاطر تخلف یک کارمند، همه عملکرد یک دستگاه را زیر سوال نبرند

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه مسائل مربوط به حوزه شهرداری ها و شوراهای شهر را نمی توان تخلفات یا فساد کلان و نجومی نام گذاشت، اما در عین حال هر تخلف و سوء استفاده ای که شده پرونده شده و ما مکلفیم رسیدگی کنیم، اظهار داشت: درخواستی دارم از اصحاب رسانه و خبرنگاران؛  ممکن است در یک جایی از یک مسئول اجرایی تحقیق کنیم پرونده شود و برود زندان، شورای شهر یا دستگاه های اجرایی باشد،  این دلیل نمی شود عملکرد کل یک دستگاه اجرایی را زیر سوال ببریم، یک کارمند متخلف شده، آن دستگاه بدنه اش سالم است.

اینکه تیترهای مخرب استفاده شود و با تیتر درشت عملکرد یک مسئول اجرایی را زیر سوال ببریم قابل قبول نیست

بدری خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی بدنه شان سالم است و دارند کار می کنند؛ اینکه تیترهای مخرب استفاده شود و با تیتر درشت عملکرد یک مسئول اجرایی را زیر سوال ببریم قابل قبول نیست. این را انتقاد نمی بینیم این را تخریب حساب می کنیم. با تیتر درشت عکس یک مسئول اجرایی را بگذارید و بعد جمله ای بنویسید درباره عملکردش درست نیست، مرز انتقاد و تخریب و توهین معلوم است. انتقاد این است که نسبت به عملکرد فلان دستگاه در فلان حوزه یا در مسئله پروژه های عمرانی و برج های دوقلو که معطل مانده اند، در حوزه پروژه های ناتمام جای جای استان و… قلم زده شود.

وی خطاب به خبرنگاران با تاکید بر اینکه نقدها باید جنبه دلسوزانه داشته باشد، در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست باید کمک کنید به دستگاه قضا، اطلاع رسانی کنید به دستگاه قضا، افزود: مثلا فلان جا یک جریان مخرب زمین های دولتی را تصرف می کند، این ها را اطلاع رسانی کنید و ما هم استقبال می کنیم، مخصوصا اینکه پشت این مسائل یک جریان قوی و ذی نفوذ وجود داشته باشد، این ها را رسانه ای کنید تا دستگاه ها به خودشان بیایند و بدانند عملکرد آن ها زیر سوال است.

سیاست کلی دستگاه قضایی این است که دولت را پشتیبانی کند تا بتواند کارش را درست انجام دهد

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه بیان کلی عملکرد و تخریب یک دستگاه یا مسئول اجرایی که باید اعمال حاکمیت کند و نظم و امنیت را برقرار کند،  را قبول نداریم، در خصوص رسیدگی به پرونده های تخلفات ادامه داد: این احساس نشود که ما می خواهیم دولت را تضعیف کنیم، سیاست کلی دستگاه قضایی این است که دولت را پشتیبانی کنیم بتواند کارش را درست انجام دهد، در همه ادوار، چه دولت های قبلی و چه دولت فعلی.

بدری با اشاره برگزاری جلسات ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی و شورای حفاظت از اراضی و اموال عمومی اظهار داشت: دستگاه ها و مدیران اجرایی، روسای ادارات شهرستان در این جلسات حضور می یابند تا مسائل را با پشتیبانی دستگاه قضایی و امنیتی پیش ببرند. برخی مسئولین شهرستانی قدرت مقابله در برخی مسائل را ندارند چون آن طرفی که تخلف کرده دستش به یک جایی بند است و نمی توانند با او مقابله کنند، وقتی دستگاه های قضایی و امنیتی آمدند از مسئول شهرستانی حمایت کردند حتما کار به نتیجه می رسد.  

جلسات توجیهی با نمایندگان حقوقی ادارات برگزار شود

وی با بیان اینکه باید پیشگیری اولیه در حوزه تخلفات در درون دستگاه ها انجام شود، تصریح کرد: بعضی ادارات متاسفانه طرح شکایتشان در دادگستری واقعا جدی نیست، با احساس مسئولین این کار را نمی کنند و برای رفع مسئولیت این کار را می کنند، قانون به شما اختیار داده در مورد تغییر کاربری ها، تخلفات ساختمانی و … به موقع اقدام کنید و جلوی تخلفات را بگیرید. اما دست روی دست گذاشته می شود ساختمانی ساخته می شود و افراد سکونت پیدا می کنند و بعد می خواهند این ساختمان را تخریب کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: از همه دستگاه های اجرایی می خواهم جلسات توجیهی با نمایندگان حقوقی ادارات برگزار کنید و این ها را توجیه کنید تا مسائل به موقع رسیدگی شود و اقدام به موقع صورت گیرد. اگر دست روی دست گذاشتید انواع تخلفات شکل گرفت دیگر نمی توانید مقابله کنید.

در مورد پرونده های تخلفات ادارات بنای مسامحه نداریم

بدری با تاکید بر اینکه در مورد پرونده های تخلفات ادارات بنای مسامحه نداریم، گفت: بحث پشتیبانی از ادارات سرجای خودش و مقابله با تخلفات هم سرجای خودش، اگر با تخلفات و فساد مبارزه نکنیم نتیجه اش این می شود که اعتماد مردم را از دست بدهیم و مردم سلب اعتماد پیدا کنند از دستگاه قضایی.

وی با اشاره به اینکه تحقق رونق تولید به جز اینکه جلوی فساد را بگیریم امکانش نیست، در هر کشوری که فساد هست بدانید تولید آن جا رونق نخواهد گرفت و صنعت پیشرفت نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: باید جلوی تخلفات و باج خواهی افراد را بگیریم تا سرمایه گذار بیاید و اعتماد کند و پولش را در بخش تولید سرمایه گذاری کند نه در کارهای دلالی و ارز و سکه.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close