اخبار بروجردویژه ها

پس از یک سال بررسی؛ احداث زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد به نتیجه نرسید

روزهای بروجرد- در حالی یک سال از بررسی‌ها برای احداث زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد می‌گذرد که همچنان نتیجه‌ای از جلسات مسئولان حاصل نشده و استمرار تصادفات جان مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تقریباً یکسال از رسیدگی به مشکل نقطه حادثه خیر مقابل پادگان مهندسی که منازل مسکونی نیروهای نظامی را به مرکز مهندسی بروجرد وصل می کند، می گذرد و در این یکسال گذشته عملیات خاصی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان انجام نشده است تا اینکه در جلسه دیگری این موضوع مجدد مطرح و مصوبات جدیدی برای رفع مشکل و جلوگیری از تصادفات و مرگ و میر در این منطقه اتخاذ شد.

پروژه حذف نقطه حادثه خیز پادگان مهندسی بروجرد به نتیجه نرسید

مسعود فلاح معاون عمرانی فرمانداری بروجرد در رابطه گفت: پروژه رفع نقطه حادثه خیز مقابل پادگان مهندسی بروجرد پس از یکسال بررسی هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی تصریح کرد: پس از کش و قوس های فراوان با ورود کمیته امور زیربنایی از سه گزینه مطرح شده برای رفع مشکل تصادفات، ساخت پل زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد انتخاب شد.

تا کنون هیچ عملیات خاصی روی پروژه احداث زیرگذر مقابل پادگان مهندسی بروجرد انجام نشده است

معاون عمرانی فرمانداری بروجرد ادامه داد: برای ساخت این زیرگذر قرار شد ۵۰۰ میلیون تومان راه و شهرسازی لرستان و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شود که در ابتدا راه و شهرسازی لرستان با تخصیص اعتبار مذکور موافقت نکردند.

فلاح با بیان اینکه تا کنون هیچ عملیات خاصی روی این پروژه انجام نشده است، تاکید کرد: در ایام نوروز و پس از وقوع سیل در لرستان نیز رسیدگی به این پروژه متوقف شد.

بررسی مسائل فنی احداث زیرگذر

عارف امرایی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در این رابطه گفت: ایمن سازی مهمترین شاه بیت ماموریت سازمان راهداری است که تلاش می‌کنیم با توجه به اعتبارات موجود رسیدگی به این پروژه را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد مشاور مشخص شد که یک زیر گذر در نقطه حادثه خیز مقابل پادگان مهندسی بروجرد ایجاد شود، افزود: عمده محدودیت برای انجام این پروژه فضایی است که در اختیار مرکز مهندسی بروجرد وجود دارد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان افزود: اجرای این طرح به نوع نیاز منطقه بستگی دارد یعنی اینکه باید در همین ابتدا مشخص شود که زیرگذر برای عبور و مرور رهگذران باید ساخته شود یا تردد ماشین آلات سنگین نظامی، کامیون‌های باری و … که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.

پیش بینی اعتبار ۸۰۰ میلیونی از ردیف های ملی برای پروژه

امرایی تاکید کرد: راه دسترسی نفر رو با توجه به محدودیت موجود تا یک هفته آینده مشخص خواهد شد؛ مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی امسال برای این پروژه پیش بینی شده است که تلاش می‌کنیم این اعتبار تا چند روز آینده تامین و جذب شود.

به گفته وی، این زیر گذر برای راه دسترسی نفر رو با ارتفاع ۴ متر ایجاد خواهد شد که شیب خوبی هم دارد اما اگر برای تردد ماشین آلات سنگین باشد ارتفاع آن ۶.۵ متر با شیب ۲۵ درجه باید در نظر گرفته شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان افزود: همچنین برای انتخاب پیمانکار باید یک فرایند یکماهه طی شود و در حال حاضر موضوع مورد بررسی نوع سازه‌ای است که قرار است در این نقطه ساخته شود.

وعده دیگر فرماندار بروجرد

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این رابطه گفت: حذف نقطه حادثه خیز مقابل پادگان مهندسی طبق گزارشات موجود و تعداد کشته‌های بیشمار بر اثر تصادفات در این منطقه حساسیت موضوع را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد: این محور به دلیل نداشتن ایمنی لازم موجب نگرانی‌های زیادی شده است که همه مسئول هستیم این مسئله را هرچه سریع‌تر حل کنیم.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد تا دو ماه آینده شروع خواهد شد.

به هر روی، حذف نقطه حادثه خیز مقابل پادگان مهندسی بروجرد ضرورتی است که اقدام عاجل مسئولان را می‌طلبد و تعلل مسئولان تنها مجال بروز تصادفات بیشتر و افزایش تلفات این نقطه حادثه خیز را فراهم خواهد کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close