اخبار بروجرد

مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی بروجردی برگزار می‌شود

روزهای بروجرد- مراسم شصتمین سالگرد رحلت آیت‌الله العظمی بروجردی پنجشنبه، بیست و سوم خرداد در مسجد سید بحرالعلوم بروجرد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مراسم شصتمین سالگرد رحلت آیت‌الله‌العظمی بروجردی در مسجد سید بحرالعلوم بروجرد و با حضور قاری ممتاز بین‌المللی سیدجواد حسینی برگزار خواهد شد.

این مراسم، شامگاه پنجشنبه، بیست و سوم خردادماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد سید بحرالعلوم بروجرد، با حضور اقشار مردم بروجرد و سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی برگزار می‌شود.

یادآور می‌‏شود، آیت‌الله بروجردی از سادات طباطبایی بروجردی و با سی واسطه به دومین پیشوای شیعیان حضرت حسن بن علی(ع) می‌رسد.

جد ششم آن مرحوم، فقیه عالی قدر سید محمد بروجردی است که از بزرگان و دانشمندان قرن یازدهم هجری به‌شمار می‌رود. نیاکان و بستگان پدری و مادری آیت‌الله بروجردی اغلب از دانشمندان و فقهای شیعه و بعضی از آن‌ها مراجع بزرگ عصر خود بوده‌اند و در حقیقت ایشان زعامت و مرجعیت را به ارث برده بود.

آیت‌الله بروجردی در ماه صفر سال ۱۲۹۲ ه. ق (۱۲۵۰ش) در شهر بروجرد دیده به جهان گشود و در دهم فروردین ۱۳۴۰ (شوال ۱۳۸۰ قمری) در سن ۸۶ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت و در حرم فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close