اخبار ایران

مدعیان کدام فراکسیون سکانداری بهارستان را به دست می‌گیرند؟

روزهای بروجرد- انتخابات هیئت رئیسه سال چهارم مجلس دهم روز یکشنبه برگزار می‌شود و باید دید که کدام فراکسیون برنده این انتخابات می‌شود.

به گزارش ایلنا، هفتم خرداد ماه روز تاسیس مجلس شورای اسلامی است و هر ساله در این تاریخ با رای مستقیم نمایندگان انتخابات اعضای هیئت رئیسه مجلس برای سال جاری انتخاب برگزار می‌شود امسال اما این انتخابات دو روز زودتر برگزار می‌شود.

رقابت بر سر نشستن روی کرسی‌های هیئت رئیسه مجلس میان فراکسیون‌های امید، ولایی و مستقلین سبب می‌شود تا آنها با دغدغه بسیار و دقت کافی پس از چندین مرحله جلسات تخصصی و رای‌گیری‌های مخفیانه نماینده و کاندیداهای مورد نظر خود برای هیئت رئیسه را انتخاب و اعلام کنند.

این دغدغه و تکاپوی سیار از آن جایی نشأت می‌گیرد که سکان‌داری و تکیه زدن بر مسند ریاست قوه مققنه برای هر یک از فراکسیون‌ها اهمیت بسیاری دارد و آنها می‌خواهند فردی با خط‌مشی فکری خودشان ریاست قوه را برعهده بگیرد و نقش خود را در جامعه پر رنگ کنند.

آخرین انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم روز یکشنبه پنجم خردادماه برگزار می‌شود و آن زمان است که مشخص خواهد شد پس از چند دوره ریاست علی لاریجانی بر قوه مقننه آیا بازهم او کاندید و منتخب ریاست مجلس می‌شود یا فردی دیگر ریاست را  از او تحویل می‌گیرد.

‌‌** گفت‌ و شنودهای بهارستان  از کاندیداتوری چه کسی خبر می‌دهد؟  

گفت و شنودهایی که از گوشه و کنار بهارستان به گوش می‌رسد  نشان می‌دهد  فراکسیون‌ها کاندیداهای خود را مشخص کرده‌اند اما اعلام نظر نهایی و  مشخص کردن کاندید منتخب را  برای روز شنبه گذاشته‌اند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که حمیدرضا حاجی بابایی از فراکسیون ولایی خود را برای ریاست مجلس آماده می‌کند ومحمدحسین فرهنگی و عبدالرضا مصری  هم به عنوان نواب اول و دوم او معرفی می‌شوند . و البته گزینه‌های احتمالی دبیران هیئت رئیسه مجلس هم از سوی فراکسیون ولایی مشخص شده‌اند و نام  امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، احمد امیرآبادی‌فراهانی، اکبر رنجبرزاده و اسدالله عباسی در این لیست به چشم می‌خورد.

اما با این وجود سالک عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا گفت: گزینه نهایی فراکسیون هنوز مشخص نشده است و روز شنبه کاندید نهایی فراکسیون ولایی اعلام خواهد شد.

گفته می‌شود فراکسیون امید هم محمدرضا عارف را به عنوان کاندید ریاست مجلس معرفی خواهد کرد و مسعود پزشکیان و علی مطهری به‌ترتیب به‌عنوان نواب اول و دوم و  حسن لطفی، علی اصغر یوسف‌نژاد، محمدعلی وکیلی و علیرضا رحیمی به‌عنوان دبیران هیئت‌رئیسه از سوی اعضای فراکسیون انتخاب می‌شوند .

پروانه مافی عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درحال حاضر  تمام فراکسیون‌های مجلس برای رقابت در این ماراتن سنگین مشغول به رایزنی و برگزاری جلسات متعدد هستند.

عضو فراکسیون امید  ادامه داد: اعضای فراکسیون امید جلسات خود را ادامه می‌دهند و سپس با رای‌گیری مخفی روز شنبه گزینه نهایی مشخص می‌شود.

حال باید منتظر بود و دید که آیا  نتیجه انتخابات مخفی که مافی از آن صحبت کرد کاندیدایی عارف خواهد بود یا خیر.

** کاندیدای فراکسیون مستقلین مشخص شده است

اما کمیسیون مستقلین تنها کمیسیونی است که روشن و شفاف گزینه از پیش تعیین شده خود را مشخص و معرفی کرده است به گفته مهرداد بائوج لاهوتی  گزینه نهایی فراکسیون مستقلین برای ریاست مجلس علی لاریجانی است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی که از آمادگی این فراکسیون  برای ائتلاف با سایر جریانات مجلس برای انتخابات هیئت رئیسه خبر داده بود،  با اشاره به گزینه نهایی این فراکسیون  گفت: آماده ائتلاف با جریاناتی که موافق حضور علی لاریجانی در مسند ریاست مجلس باشند هستیم و اگر هیچ یک از فراکسیون‌ها  با ما ائتلاف نکنند به صورت مستقل در این انتخابات شرکت می‎کنیم.

اما هنوز نمی‌توان گفت که نامزدی این اسامی رسمی شده است و همین افراد برای شرکت در انتخابات با یکدیگر  به رقابت می‌پردازند زیرا کمیسیون‌ها درحال بررسی تمام زوایای کار هستند و اعلام نظر نهایی خود را برای روز شنبه گذاشته‌اند و باید منتظر ماند و دید که نتیجه جلسات و رای‌گیری فراکسیون‌ها چه می‌شود و در نهایت کدام فراکسیون است که سکانداری هدایت ساختمان بهارستان را بر عهده می‌گیرد. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close