اخبار بروجردویژه ها

رضا بهنود خبر داد: پیگیری برای ثبت بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو/ نصب المان ورشو در یکی از میادین شهر

روزهای بروجرد- سخنگوی شورای شهر بروجرد ضمن انتقاد از عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی بروجرد اظهار داشت: علی رغم حسن نیت شهرداری و پیگیری های شورای اسلامی شهر، اراده ای در سازمان تامین اجتماعی برای حل معضل بدهی های شهرداری مشاهده نمی شود.

رضا بهنود در گفتگو با خبرنگاران افزود: یکی از مطالبی که در چند هفته اخیر در شورای اسلامی شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بحث باز آفرینی و احیای بافت قدیمی و هویتی شهر بود. وی در ادامه گفت: در راستای آزاد سازی حریم مسجد جامع که یکی از بافت های هویتی شهر محسوب می شود قرار است که شهرداری پیاده راهی را در خیابان جعفری با انجام کار کارشناسی و علمی مطابق با طرح جامع ترافیک شهری و طرح جامع خدماتی شهری اجرا کند.

 

گزیده‌ی سخنان سخنگوی شورای شهر بروجرد را در ادامه می خوانید:

با توجه به دغدغه مردم و علی الخصوص بازاریان این خیابان، جلسات مستمری با بازاریان محترم با هدف هم اندیشی و جلب حمایت و مشارکت آنها برگزار کردیم که خوشبختانه به نتایج قابل قبولی نیز رسیدیم.

 یکی دیگر از فعالیت های شورا در چند هفته اخیر، بحث ثبت شهر بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو بوده است که با پیگیری های خوبی که از طرف شورا و اداره میراث فرهنگی به انجام رسید مقررشد تا پایان تیر ماه کمیته ای به منظور بررسی این موضوع در تهران برگزار شود.

 با توجه به اینکه شهرهای جهانی باید دارای زیر ساخت و بسترهای لازمه باشند، تعریف المان شهر جهانی ورشو و میدانی برای نصب آن نیز در دستور کار قرار گرفته است و ان شاءالله با معرفی بروجرد به عنوان شهر جهانی ورشو بتوانیم از پتانسیل بوم گردی و صنایع دستی شهرستان به درستی بهره برداری نماییم.

توسعه پروژه های تپه چغا را در قالب پروژه های زیپلاین و تله سیژ از دیگر اقدام های شهرداری است و امیدواریم که ظرف یک ماه آینده شاهد بهره برداری از این پروژه ها باشیم. 

در نظر داریم که با هدف توسعه متوازن اماکن تفریحی، نسبت به توسعه امکانات گردشگری در باغ خانواده و پارک جنگلی نیز اقدام نمائیم.

یکی دیگر از مباحثی که در شورای اسلامی شهر به جد دنبال می شود، بحث تعیین و تکلیف شهرک هایی است که هنوز تعاونی ها موفق نشده اند بر اساس تعهدات خود آنها را تحویل دهند. چرا که تعاونی ها موظف هستند براساس ماده ۲۲ تا ۲۶ قانون تعاونی ها تمامی زیر ساخت ها و زیربناهای لازم را اعم از آسفالت، جدولگذاری معابر و فضای سبز را برای شهروندان تهیه کنند و سپس شهرداری این موارد را تحویل گرفته و حفظ و نگهداری نماید.

امیدواریم شورای اسلامی شهر بتواند در روزهای آتی با برگزاری جلساتی با تعاونی ها، آنها را به اجرای تعهداتشان ملزم نماید تا ساکنین این شهرک ها نیز از خدمات رفاهی که مشخصاً به حوزه شهری برمی گردد، بهره مند شوند. هرچندکه البته این خدمات کافی نمی باشند.

البته شهرداری در این مدت نیز منتظر تعاونی ها نمانده و به خدمات رسانی در این شهرک ها اقدام نموده است.

درحال حاضر شاهد این هستیم که ظرفیت بعضی از شهرک ها از شهر بروجرد نیز بیشتر شده، لذا پیشنهادی مبنی بر تاسیس شهرداری منطقه ۳ برای این شهرک ها مطرح شد که دردست بررسی است.

 اجرای گسترده آسفالت در مناطق هدف ستاد باز آفرینی، مبادی ورودی شهر و خیابان های اصلی شهر در حال انجام است.

با پیگیری های به انجام رسیده اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان از محل ذیحسابی استانداری برای این پروژه اختصاص پیدا کرد و امیدواریم بتوانیم با بازرسی های مستمر و نظارت ویژه به نحوه اجرایی آسفالت ریزی انتظار شهروندان را از مرغوبیت و کیفیت آسفالت های به اجرا رسیده برآورده نمائیم.

وی ضمن ابراز تاسف از عدم همکاری سازمان تامین اجتماعی بروجرد برای پرداخت بدهی های شهرداری اظهار داشت: علی رغم هماهنگی های به انجام رسیده برای سازوکار پرداخت بدهی ها و بخشودگی جرائم، اراده و همکاری در این سازمان برای حل این مشکل مشاهده نمی شود.

طبیعی است که با توجه به حجم بالای بدهی های تجمیع شده شهرداری به این سازمان، چاره ای جز تقسیط مطالبات سازمان تامین اجتماعی باقی نمی ماند، لذا از مدیر کل تامین اجتماعی استان مصراً درخواست داریم با توجه به حسن نیت شهرداری به ندای اعضای شورای اسلامی شهر پاسخ مثبت دهند و شخصاً به این مسئله ورود نمایند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close