لرستان

دمای هوای لرستان تابستان امسال به طور میانگین یک درجه افزایش خواهد یافت

روزهای بروجرد- مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: امسال در تابستان به طور میانگین یک درجه سانتیگراد دمای استان نسبت به بلند مدت افزایش پیدا خواهد کرد.

جعفر نعمتی امروز در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: طی سه روز آینده در استان شاهد شرایط جوی خاصی نیستیم  تنها در بعد از ظهرها شاهد وزش باد در بیشتر مناطق لرستان خواهیم بود، همچنین در مناطق شرقی استان شاهد افزایش ابر نیز هستیم.

وی با بیان اینکه طی روز‌های آینده شاهد تغیر خاصی در دمای استان نخواهیم بود، افزود: امروز بیشترین دمایی که در مرکز ثبت شده ۳۸ درجه سانتیگراد بوده، ضمن اینکه شهرستان پلدختر و الشتر به ترتیب با ۴۲ و ۸ درجه ماکسیمم و مینیمم دمایی استان بوده‌اند.

مدیر کل هواشناسی لرستان اظهار کرد: دمای ۳۹ درجه سانتیگراد بیشترین دمایی بوده که مرکز استان در سال جدید تجربه کرده است و بر اساس پیش‌بینی طی دو روز آینده دمای استان یک درجه سانتیگراد کاهش پیدا خواهد کرد.

نعمتی با اشاره به اینکه امسال فصل تابستان زودتر در کشور آغاز شده است، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سه ماه که احتمال درستی آن‌ها ۷۰ درصد است امسال در تابستان به طور میانگین یک درجه سانتیگراد دمای استان نسبت به بلند مدت افزایش پیدا خواهد کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close