اخبار لرستان

خسارت بیش از ۱۰۰۰ میلیاردی به جاده‌های لرستان/ منتظر اعتبار هستیم

روزهای بروجرد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به خسارت هزار و ۱۳۰ میلیارد تومانی سیلاب به جاده‌های این استان، گفت: همچنان منتظر ابلاغ اعتبارات هستیم.

به گزارش مهر، عباس شرفی در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به بارندگی‌های فروردین ماه امسال، اظهار داشت: این امر موجب وقوع سیل ویرانگری در لرستان شد.

تخریب ۶۰۰ کیلومتر جاده در جریان سیلاب

وی با بیان اینکه این سیل خسارت های زیادی به زیرساخت ها به خصوص زیرساخت راه، آب، برق و گاز وارد کرد، گفت: ما بیشترین خسارت را به جسم راهها و حوزه نگهداری راههای استان در پی وقوع این سیلاب داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه در سیل فروردین ماه ۸۷۰ راه روستایی دچار انسداد شدند، افزود: همچنین حدود ۶۰۰ کیلومتر از راههای استان نیز در پی این سیلاب تخریب شدند.

شرفی، تصریح کرد: این ۶۰۰ کیلومتر که تخریب شد، دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای استان را تحت تاثیر قرار داد، تردد در یکم سوم راههای استان با مشکل مواجه شد، بخشی از جسم جاده ها، ابنیه فنی، دیوارهای حائل استان تخریب شد و در خیلی از جاها رانش زمین را داشتیم.

وی با بیان اینکه به دلیل بارندگی زیاد سال گذشته و فروردین ماه امسال خیلی از لایه های خاک روان شدند و به دلیل رانش زمین از ۴۰۰ هزار متر مکعب تا ۱.۵ میلیون متر مکعب خاک جابجا شد، افزود: چندین رانش زمین را در آزاد راه پل زال و همچنین الیگودرز، نورآباد و… را داشتیم.

۴۸ کیلومتر از محور پلدختر از بین رفت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع کار بسیار زیادی جلوی اداره کل راهداری بود که باید انجام می‌داد، عنوان کرد: از طرف دیگر مردم مشکلات زیادی داشتند.

شرفی با بیان اینکه راه ارتباطی شهرستان پلدختر و شهر معمولان به طور کامل قطع شده بود و اولین اداره‌ای که موفق شد راه دسترسی را به آنجا باز کند اداره کل راهداری شود، تصریح کرد: این اقدامات در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از یک ماه نیروهای راهداری به صورت جهادی و شبانه روزی در محورها مشغول به فعالیت بودند، افزود: ۱۹ استان در این رابطه با ما همکاری کردند، نقش سازمان راهداری و همچنین حضور وزیر راه، رئیس سازمان راهداری و… در استان خیلی مهم بود چرا که این امر موجب شد که از نزدیک شاهد حجم بالای خسارت‌ها باشند و اداره راهداری را حمایت کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با بیان اینکه ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین ۱۹ استان برای بازگشایی محورها به کار گرفتیم، ادامه داد: نزدیک ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر نیروی راهداری از استان‌های مختلف وارد لرستان شد.

شرفی با تاکید بر اینکه محورها و شهرستان‌ها را تقسیم بندی کردیم، تصریح کرد: محور پلدختر در ۱۷ نقطه و ۴۸ کیلومتر آن کاملاً تخریب شده بود.

خسارت هزار و ۱۳۰ میلیاردی به زیرساخت‌های حوزه راه

وی با اشاره به اینکه ما موفق شدیم که کار سه ماهه را برای بازگشایی محور ها یک ماهه انجام دهیم، عنوان کرد: نزدیک به ۱۰ دستگاه از پل‌های بزرگ را برای استان جابجا کردیم و رکورد نصب آنها را در کشور داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، بیان داشت: این اقدامات در حالی انجام شده که اعتباری به ما تزریق نشده است، پیمانکاران ما همت کردند و همکاری شبانه روزی در این رابطه داشتند.

شرفی با تاکید بر اینکه در این سیلاب هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های بخش نگهداری راه استان خسارت وارد شد، افزود: با پیگیری های انجام شده از طریق استان و همچنین وزارت راه این خسارت‌ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی انعکاس پیدا کرده و آنجا تصویب شده است.

وی، افزود: تا امروز خوشبختانه ۹۵۰ میلیارد تومان از این میزان خسارت برای پرداخت در حال تصویب است و امیدواریم به سرعت به استان پرداخت شود.

همچنان منتظر اعتبارات هستیم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با تاکید بر اینکه ما زمان را داریم از دست می دهیم، آنچه از دست ما برآمده انجام داده ایم و ما بقی کار نیاز به اعتبار، پیمانکار و مشاوران خبره دارد، بیان داشت: با انتخاب مشاور، باند دوم محور پلدختر را با مشخصات راه اصلی با فاصله از رودخانه عملیاتی خواهیم کرد.

شرفی، گفت: قرار است که نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شود، ۲۵۰ میلیارد نیز بر روی محور قدیم هزینه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه تصادفاتی به دلیل بی احتیاطی در یک تا دو هفته گذشته در این محور داشته ایم، تصریح کرد: در این راستا باید این محور را آسفالت کنیم و از لحاظ ایمنی نیز محور را کنترل و ارتقا دهیم، همچنان منتظریم که اعتبارات به ما ابلاغ شود تا بتوانیم کار را شروع کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close