اخبار بروجردویژه ها

حال مهرنشینان بروجرد خوب نیست/ محرومیت ۱۴ هزار نفر از امکانات شهری

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: انبوه مشکلات در سایت مسکن بروجرد نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش فارس، فاطمه مقصودی در جلسه بررسی مشکلات سایت مسکن مهر این شهرستان اظهار کرد: با وجود سکونت قریب به ۱۴ هزار شهروند بروجردی در سایت مسکن مهر، اما ساکنان آن همچنان از بسیاری از امکانات شهری محروم هستند.

وی عنوان کرد: قریب به ۶ سال از واگذاری واحدهای مسکن مهر بروجرد به متقاضیان می گذرد و با وجود سکونت ۱۴ هزار شهروند، هنوز بسیاری از خدمات و امکانات شهری به اهالی این سایت ارائه نمی‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت خاطر نشان کرد: ساکنان مسکن مهر که عمدتاً از اقشار کم‌بضاعت بوده و به سختی صاحب‌خانه شده‌اند، از بسیاری خدمات رفاهی شهری محروم و بی‌نصیب مانده‌اند.

مقصودی با انتقاد از ارم عدم ارائه خدمات ورزشی، درمانی، فرهنگی، تفریحی و خدماتی به ساکنان این سایت تاکید کرد: اهالی مسکن مهر بروجرد انتظار دارند همچون دیگر شهروندان به نحو عادلانه‌ای از خدمات شهری و شهروندی بهره‌مند شوند.

وی بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از سایت مسکن بروجرد را نویدبخش حل بخشی از مشکلات مهرنشینان خواند و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بستر لازم برای ایجاد و ارائه خدمات و امکانات در این سایت فراهم شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی ساکنان مسکن مهر از خدمات ناکافی و حداقلی  شهرداری تصریح کرد: قرار است به زودی در خصوص واگذاری این سایت به شهرداری به منظور ارائه خدمات شهری به ساکنان آن تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در جلسه بررسی مشکلات سایت مسکن مهر این شهرستان گفت: برای ایجاد فضاهای خدماتی، رفاهی، مذهبی و آموزشی در سایت مسکن مهر بروجرد زمین به صورت رایگان به دستگاه‌های اجرایی تحویل می‌شود.

 رضا خالقی اظهار کرد: از مجموع ۶ هزار و ۶۶۴ واحد سایت مسکن بروجرد به استثنای ۵۲ واحد، عملیات اجرایی دیگر واحدهای مسکونی به پایان رسیده و یا تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: ۹۵ درصد از مجموع معابر اصلی در مسکن مهر بروجرد اجرایی شده و ۵ درصد باقی‌مانده در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی در سایت مسکن مهر بروجرد خاطرنشان کرد: مدرسه‌ای با صرف اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی احداث شده و یک مدرسه ۹ کلاسه دیگر در حال ساخت است.

خالقی بیان کرد: به منظور ساخت مسجد یکی از مطالبات اصلی ساکنان این سایت است، کار طراحی و اجرای فوندانسیون مسجد اجرایی شده و قرار است در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع احداث و تکمیل شود.

وی عدم ایجاد تاسیسات روبنایی از جمله فضای سبز، کاربری‌های ورزشی، درمانی، فرهنگی و مانند اینها را از مطالبات ساکنان این سایت برشمرد و افزود: با توجه به اینکه پروژه‌های مسکن مهر به عنوان شهرک تعریف نشده و بخشی از محدوده قانونی شهرها هستند، شهرداری باید نسبت به ارائه خدمات به ساکنان آن‌ها اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در پاسخ به برخی اظهارنظرات مبنی بر چگونگی ارائه خدمات شهرداری بروجرد در سایت مسکن مهر گفت: با توجه به احداث این سایت در محدوده شهری و صدور پروانه برای واحدهای آن از سوی شهرداری، عملا این سایت از نواحی شهرداری بوده و شهرداری ملزم به خدمات‌رسانی به ساکنان آن است.

خالقی در ادامه با نامطلوب خواندن عملکرد برخی از تعاونی‌های مسکن‌ساز در پروژه مسکن مهر بروجرد افزود: وجود برخی کاستی‌ها و نواقص در احداث مجتمع‌های مسکونی از سوی تعاونی‌ها منجر به تشکیل پرونده‌های حقوقی شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close