اخبار بروجرداخبار لرستان

تعداد دانش‌آموزان مدارس استثنایی لرستان ۱۸۷۴ نفر لست

روزهای بروجرد– رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: تا کنون در استان تعداد ۲۷ هزار و ۳۴۱ دانش آموز بدور ورود به مدرسه از نظر میزان یادگیری مورد سنجش قرار گرفته اند که از این تعداد سه هزار و ۶۲۴ دانش آموز مربوط به شهرستان بروجرد است.

میرزا حسن مرادی  در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حدود سه درصد از جمعیت دانش آموزان بدو ورود به مدرسه که همه ساله مورد سنجش یادگیری قرار می گیرند بعد از ارزیابی های انجام شده در مدارس استثنایی ثبت نام می شوند.

وی بیان کرد: در مقطع پیش دبستانی نیز تعداد سه هزار و ۱۳۷ نفر در لرستان مورد سنجش یادگیری قرار گرفتند که تعداد ۵۵۶ نفر آنها از پیش دبستانی های بروجرد هستند. 

مرادی اضافه کرد: در طرح سنجش میزان یادگیری دانش آموزان از نظر آمادگی تحصیلی و یادگیری، وضعیت بهداشت دهان و دندان، تست میزان شنوایی و بینایی مورد ارزیابی قرار می گیرند، بعد از ارزیابی انجام شده و مشخص شدن نتیجه تست، مشکلات احتمالی مشخص و به مراکز تخصصی برای رفع مشکل ارجاع داده می شود. 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان گفت: هم اکنون در مجموع تعداد ۱۵۱ آموزشگاه زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۱ آموزشگاه ، مراکز مشکلات ویژه یادگیری هستند که به مدارس عادی خدماتی ارائه می دهند.  ۱۳۰ مدرسه دیگر نیز به دانش آموزان با نیازهای ویژه شامل دانش آموزان کم توان ذهنی، آسیب دیده بینی و شنوایی و دانش آموزان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم ، خدمت رسانی می کنند.

مرادی افزود: تعداد مدارس استثنایی شهرستان بروجرد ۱۵ مدرسه با نیازهای ویژه یادگیری و ۲ مرکز مختص مشکلات ویژه یادگیری دانش آموزان استثنایی است . 

رییس اداره آموزش و پرورش لرستان با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی گفت: بعنوان مثال در مورد شهرستان بروجرد ۱۵ کد مدرسه استثنایی وجود دارد اما این ۱۵ مدرسه دارای فضای آموزشی تفکیک شده نیستند و د از نظر فضای فیزیکی در یک جا فعالیت می کنند و از فضای آموزشی جداگانه برخوردار نیستند.

وی افزود: در مجموع حدود ۵۰ درصد فضای فیزیکی مدارس استثنایی یا تخریبی است و یا اینکه نیازبه  فضاهای آموزشی جدید و بازسازی شده دارند.

مرادی  گفت: تعداد دانش آموزان مداس استثنایی بروجرد ۳۱۷ نفر است که در گروه های مختلف آسیب دیده بینایی، شنوایی و دانش آموزان با نیازهای ویژه یادگیری ، مشغول به تحصیل هستند و تعداد کل دانش آموزان مدارس استثنایی استان نیز هزار و ۸۷۴ نفر است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان لرستان یادآور شد: به این دانش آموزان علاوه بر خدمات آموزشی که با توجه به سطح توان آموزشی آنها است، خدمات حمایتی همچون کاردرمانی، گفتاردرمانی و خدمات مشاوره ای داده می شود. در مجموع می توان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی است که به مظلومترین فرزندان این سرزمین با نهایت توان خود ، خدماتی را ارائه می دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close