اخبار بروجرد

بازدید سفیر سوئد و نماینده مقیم سازمان ملل از روستاهای بروجرد

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ظرفیت‌های این استان در حوزه سنگ، دارو و صنعت نساجی مطلوب و برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

به گزارش ایرنا اسد عبدالهی در جلسه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با حضور ماتیاس لنتز سفیر سوئد افزود: لرستان دارای تنوع آب هوایی مختلف است و موقعیت جغرافیایی استراتژیکی دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد لرستان وابسته به دامداری و کشاورزی است ادامه داد: این استان در حال گذر از ساز و کارهای سنتی به صنعتی است و باتوجه به دارا بودن تولیدات کشاورزی برتر در سطح کشور آینده درخشانی خواهد داشت.

وی بیان کرد: همچنین لرستان در تولید گوشت قرمز و مرغ در کشور مطرح است و ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین سرمایه گذاری در حوزه جاذبه های طبیعی و گردشگری استان را به صرفه دانست و افزود: لرستان در صنعت سنگ، نساجی و دارو در کشور زبانزد است.

عبداللهی اظهار داشت: لرستان در خصوص محصولات کشاورزی همانند، انار، گردو، زردآلو و سیب از قطب های تولید کشور است که اولین گلخانه ۲۵ هکتاری در آن به بهره برداری رسیده است و محصولات آن به کشورهای همسایه صادر می شود.

وی افزود:  کرونا تاثیر بسزایی بر صنعت گردشگری لرستان داشته و آن را تعطیل کرده است به نحوی که بسیاری از افرادی که در این بخش فعالیت دارند دچار آسیب شده اند و دولت کمک هایی در این زمینه به آنان داشته است.

سفیر سوئد و نماینده مقیم سازمان ملل در ایران به منظور بازدید از روستاهای بروجرد به این شهرستان کرده اند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close