اخبار بروجردلرستان

۴۲ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی لرستان علیه کرونا واکسینه شدند

روزهای بروجرد- معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۴۲ هزار نفر از مجموع ۲۱۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی این استان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

امین جمشیدی در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش های حضوری در استان، ضرورت تکمیل واکسیناسیون و فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: در این راستا تاکنون ۹۹.۴۶ درصد دانش آموزان استان دُز نخست، ۸۵.۴ درصد دانش آموزان دُز دوم و حدود ۱۵ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

جمشیدی با اشاره به بازگشایی مدارس براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: استفاده صحیح از ماسک و تهویه مناسب در سطح مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در این راستا بر اساس دستورالعمل ابلاغی هر روز قبل از شروع کلاس ها ضدعفونی فضای مدارس در حال انجام است و سرانه بهداشتی مدارس نیز در شهرستان و مناطق استان واریز شده است.

جمشیدی بر ضرورت ترویج سواد بهداشتی در سطح مدارس استان تاکید کرد و افزود: به منظور پیشگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، تعامل خانواده ها و رسانه در راستای بازگشت مدارس به روزهای عادی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و با افزایش سواد بهداشتی در سطح جامعه و مدارس، می توان محیط های ایمنی را برای دانش آموزان ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت اصلی مدارس استان است ادامه داد: مراقبان سلامت و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی طی روزهای گذشته تلاش زیادی در راستای افزایش سواد بهداشتی دانش آموزان داشته اند.

۳۶۵ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۳۰۰ آموزشگاه این استان تحصیل می کنند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close