اخبار بروجرد

مدیر آموزش و پرورش بروجرد: فرهنگ نیکوکاری در بین دانش‌آموزان نهادینه شود

روزهای بروجرد– مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان ضروری بوده و متولیان تعلیم و تربیت در این راستا وظیفه‌ای مهم برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، محمد مهرافزون در آیین نواختن زنگ احسان و نیکوکاری در دبستان اسلام آباد بروجرد افزود: روز احسان و نیکوکاری یادآور به بار نشستن نهادی انقلابی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است.

وی اظهار داشت: ره آورد و ثمر این شجره طیبه یاری رساندن به محرومان و نیازمندان است و این سنت‌ حسنه الهی در قرآن کریم، احادیث و سیره ائمه اطهار( ع) بارها تاکید شده است.

مدیرآموزش و پورش بروجرد بیان کرد: احیای سنت حسنه انفاق و نیکوکاری، خاصه ترویج فرهنگ صدقه، خمس و زکات، علاوه بر اینکه انجام تکلیف شرعی و اجتماعی است، مردم نیکوکار ایران اسلامی با شرکت فعالانه در این مراسم، ایثار، همدلی و همگامی خود را با هموطنان نیازمند به نمایش می گذارند.

مهر افزون هدف از این آیین را توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در بین دانش آموزان دانست و اضافه کرد: ما بعنوان متولیان تعلیم و تربیت اینگونه مراسمات را در مدارس و بین دانش آموزان اجرا می کنیم تا موجب توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، نوع‌دوستی، حفظ کرامت انسانی و بخشندگی و آموزش این فرهنگ به دانش آموزان باشیم.

وی تاکید کرد: باید با تشویق و ترغیب دانش آموزان برای یاری رساندن به دیگران موجب نهادینه شدن فرهنگ احسان و نیکوکاری درجامعه شویم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close