اخبار بروجرد

تاکید رییس دادگستری لرستان بر برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق گردشگری بروجرد

روزهای بروجرد- رئیس‌ کل دادگستری لرستان با تاکید بر برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق گردشگری بروجرد گفت: عدم شفافیت استخدامی‌ها در شهرداری‌ها مشکلات زیادی برای سیستم ایجاد کرده است.

به گزارش رصد نیوز، جعفر بدری  در جلسه ستاد حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با اشاره به شرایط بسیار سخت کاری مدیران استان اظهار داشت: مدیران استانی تحت فشار مضاعفی از سوی اشخاص متنفذ و مسئولی که نهایتاً مدیر شهرستانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا از وظایفش صرفنظر کند، قرار دارند از سویی امکانات ضعیف است و این نتیجه سالها کوتاهی برخی دستگاه‌ها است.

وی با تصریح بر تبعات برخورد با تخلفات انباشت شده، افزود: قانون به مدیران اختیاراتی داده و اگر مامور شما کوتاهی می‌کند نباید تخلف بزرگ شود که نتوانید جلویش را بگیرید.

رئیس کل دادگستری لرستان از مدیران خواست عملکرد دستگاه خود را در حوزه حفاظت از اراضی ملی، مقابله با فساد و انجام وظایف قانونی آنها ارزیابی کنند تا اگر دستگاه کوتاهی می‌کند برای برخورد با آن دستگاه گزارش شود.

وی با بیان اینکه اگر دست روی دست بگذارید مبارزه با تخلف سخت می‌شود، عنوان کرد: برخی اقدامات حقوقی دستگاه ها به موقع نیست و یک جریانی رخ می دهد که نیاز به تحقیق و بازرسی دارد و نمونه آن ۲۰ هزار متر زمینی که شهرداری در اختیار آن آقا قرار داده است. سوء استفاده‌ در اعمال برخی دستگاهها رخ می‌دهد و قرارداد خوب بسته نمی شود و اگر زمینی را به شخصی واگذار می کنید باید به تعهدات قرارداد عمل کند و تضمین بگیرید که کار را انجام دهد.

بدری به صراحت گفت: من میدانم که پشت این قضایا چیست، آن آقا پشتیبانی داشته یا کسی معرفی اش کرده و شهرداری هم برای حفظ موقعیت و پست شهردار آن زمین را به آن شخص داده است، اگر نمی توانید عمل کنید بگذارید دادستان و قوه قضاییه شما را پشتیبانی کنند و جلوی این سوء استفاده ها را بگیرند.

وی وجود تبعیض هارا سبب سلب اعتماد عمومی دانست و ادامه داد: نحوه استخدام ها در بروجرد به یک معضل شده است و در ورود به دستگاه دولتی باید قانونمند باشيد و به توصيه اشخاص نباشید.

این مسئول با طرح این سوال که ۳۰۰ نیروی مازاد در شهرداری بروجرد چگونه استخدام شده اند، بیان کرد: در زمینه استخدام در بروجرد شفافیت وجود دارد و شایستگی توانمندی در درجه آخر قرار دارند.

وی با اشاره به مشکل سیستم اداری تصریح کرد: تكريم ارباب رجوع وجود ندارد، شفافیت در قراردادها و استخدامها نیست و اینها مشکلاتی است که باعث شده یک نخبه باید پشت در استخدام بماند و یک شخص توسط رابطه استخدام شود بعد هم ارتقا كارمندان بستگی به سلیقه مدیر دارد نه ارزیابی کارمندان و این مشکلات باعث عقب افتادگی دستگاه‌ها و ادارات و نارضایتی مردم شده است.

بدری با انتقاد از جلسات بی حاصل عنوان کرد: تخلف را گزارش نمی‌دهند و يا مصاحله می‌شود بنابراین مصوبات بدون عمل باقی می مانند.

وی در رابطه با گزارش اداره منابع طبیعی خواستار برخورد شدید شد و گفت: در مورد خرید و فروش تعاونی ها در بروجرد چند پروژه بزرگ وجود دارد و این هم یک معضل است که یا تخلف از ناحیه شهرداری است یا از ناحیه دستگاههای دولتی دیگر.

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: خرید و فروش اراضی کشاورزی به دستگاههای دولتی منع شده است و اداره ثبت از انتقال سند تعاونی ها باید جلوگیری کند زیرا بعدا مشکلاتی را به وجود می آورند ٢٠ هزار متر زمین نزدیک به ۱۰ سال قبل در بروجرد واگذار شده كه شركتي بيايد هتل بسازد كه انجام نشده است و مجددا مجوز داده شد که زمین به شهرداری برگردد، برخی اوقات قراردادها به گونه ای بسته می‌شود که دست ما را می بندند و بعضی دستگاهها که شکایت می کنند صرفا رفع مسئولیت است و پشت پرده تبانی دستگاه با آن شخص است و برای اینکه رفع مسئولیت کند شکایت می‌کند.

وی با تاکید بر نظارت بر نحوه تنظیم قراردادها عنوان کرد: مدیران اگر به موقع گزارش دهند و بدانيم پای کار هستند از آنها با جديت حمایت می کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close