اخبار بروجردویژه ها

افشاگری شهردار از مافیای زمین‌خواری در بروجرد

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد در جلسه ستاد حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان لرستان با اشاره به تخلفات صورت گرفته در حوزه اراضي ملي این شهرستان و نامشخص بودن حوزه اختیارات شهرداری در این زمینه اظهار داشت: يكي از معضلات حال حاضر این است که شهرسازي با سرعت خيلي بيشتر از مديريت شهري در حال اجراست و تعاوني ها در نقش عامل اصلي اين موضوع در خارج از شهر زميني را بدون رعايت ضوابط خريداري مي كنند و بدون رعايت قانون مشكلاتي را به وجود مي آورند.

به گزارش رصد نیوز، رحیم جافری با اشاره به مشکلات تعاوني مسكن بهداشت این شهرستان افزود: اراضی این تعاونی در بستر رودخانه قرار گرفته و به دليل نبود كانال مشترك آب و برق هنوز به بهره برداری نرسیده که در سيلاب اخير مشكلاتي را به وجود آورد و له دلیل هزينه بر بودن اقدام به ايجاد كانال نمي كنند که خود خسارات زيادي را بوجود مي آورد.

شهردار بروجرد سپس به شرح مشکلات تعاوني ارتش که حدود ١٣سال پيش تشكيل شده پرداخت و گفت: خدماتي به مردم ارائه نداده اند و صرفا بخاطر اينكه ارزش افزوده تساعدي داشته باشند پيشاپيش شروع به ساخت مي كنند و شهرداري را در عمل انجام شده قرار مي دهند بدون اينكه ساختار را تعريف كنند.

وی با بیان اینکه بیشتر شهرك هاي سطح شهر بروجرد همين مشكلات را دارند و خدماتي به ساكنان ارائه نشده است، ادامه داد: از سویی اداره ثبت اسناد زميني را خريده كه ٢٠سال ديگر هم قوانين شهر برايش اجرايی نمی شود.

واگذاري ٢٠ هزارمتر از بهترين زمين های بروجرد به یک شركت گردشگری به صورت رايگان از دیگر تخلفاتی بود جافری در این جلسه به بیان آن پرداخت و عنوان کرد: اين شخص بدون مجوز اقدام به ساخت تالاری كرده كه فقط منافع اش براي شخص خاصی است.

وی تصریح کرد: تعاوني نمايشگاه داران ٢٠هكتار زمين را خارج از محدوده شهر، تصرف كرده است و به در و ديوار آويزان مي شوند كه مشمول قانون تفكيك نشود و از جاهاي مختلف به ما فشار مي آورند و می گويند شهرداری مانع ترقي شهر است، اما وقتی در چهارچوب قانون حركت كنيم به توسعه پايدار می رسيم.

شهردار بروجرد اتفاقات رخ داده در بروجرد را نمونه توصیف کرد و گفت: روستایی بنام جهان آباد داريم كه شهرداری برای آن خودسرانه شهردار تعريف كرده و تا من می گويم غيرقانونی است صدنفر جلوی فرمانداری تجمع می كنند. روستای جهان آياد كد روستا دارد و شهردار داشتنش يك خلاف بزرگ است كه رخ داده و اگر اتفاقي بيفتد چه كسی پاسخگو است؟ اين روستا بايد براساس قوانين در تقسيمات كشوری مجوز بگيرد بعد مي توانيم خدمات را ارائه دهيم.

وی افزود: در بروجرد تجمع مرسوم شده حتی در برخورد با سدمعبر انجمن گاری ها تشکیل و تجمع كرده بودند!!

شهردار بروجرد از تصرف ٦٠ هكتار زمين به عنوان شهرک مشاغل مزاحم در ضلع شرقي شهر از اراضي كم بازده گفت و بیان کرد: شخصی می گويد برای خدمت به شهر است و هيچگونه حقوقی به شهرداری پرداخت نكرده درصورتی كه به خاطر منافع شخصی خودش است نه منافع شهر!

وی رواج زمين خواري را به بهانه منافع مردم خلاف چهارچوب قانون عنوان کرد و ادامه داد: هزار راي قلع و قمع در بايگاني داريم و تا مي خواهيم اجرايش كنيم مي گويند در شرايط حساس هستيم و فعلا دست نگه داريد، اين شرايط حساس كنونی كی مي خواهد تمام شود که از هزار راي حداقل ١٠ راي اجرا شود تا بفهمند قانون هنوز نمرده است! هزار راي براي شهر ٣٠٠ هزار نفری بروجرد فاجعه است.

جافری ساختمان سازی در حريم رودخانه ها كه ديوار ساختمان روي ديوار ساحلي رودخانه شهرداري قرار گرفته را از این تخلفات رایج دانست و افزود: بايد حريم را آزاد كنند كه نه تنها اينكار را نمي كنند كه برخي هم فونداسيون را داخل حريم رودخانه گذاشته اند و در بستر رودخانه پاساژ ساخته اند و متولی آن استانداري بوده و پاساژ نيلوفر چنين شرايطي دارد كه ساخته شده و واگذاركرده اند و رفته اند!

وی بیان کرد: باغات زيادي در سطح شهرستان بروجرد وجود دارد که نگهداری آنها به اين شكل به صرفه نيست و بايد آنها را اقتصادی و شناسنامه دار كرد تا قابلیت جذب توريست داشته باشند.

جافری با ابراز تاسف از اینکه بهترين باغات در سطح شهرستان در حال خشك شدن هستند و ناله آنها را كسي نمي شنود، اظهار کرد: زدوبندها در ساخت و سازهاي غيرمجاز باعث به دست آوردن روزي حرام و برهم زدن نظم شده است.
مجلل ترين ساختمان هاي غيرمجاز در گلدشت ساخته مي شوند ولي هيچ نظارتي روی آنها نيست.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close